הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משמר הכנרת - הושקה הספינה "כנרת 1"


הספינה ששירתה בקידוחים במפרץ הפרסי, הושקה כספינת פיקוח בכנרת. "כנרת 1" תשמור על ניקיון החופים, על בטיחות המתרחצים ותסייע לאתר עבירות בנייה לאורך החוף

שלומית קידר, פורטל החקלאות  25-5-2010


"כנרת 1", ספינת הפיקוח החדשה, הושקה היום (שלישי) במוצא הירדן, סמוך לקיבוץ דגניה, במעמד שר החקלאות שלום שמחון, מנהל רשות המים פרופ' אורי שני ומוזמנים רבים.

הספינה תפעל במסגרת פרויקט משותף של איגוד ערים כינרת ורשות ניקוז ונחלים כינרת - מינהלת הכינרת, משרד החקלאות, המשרד להגנת הסביבה ורשות המים.

"כנרת 1" תטפל באירועי זיהום ים, תפקח מהים על חוקי התכנון והבניה לאורך קו החוף, תדאג לבטיחות המתרחצים מפני תנועת כלי שיט ותסייע לאגף הדיג של משרד החקלאות לפקח על ממשק הדיג בכינרת.

בטקס ההשקה שנערך היום בחוף דגניה התייחס מנהל רשות המים פרופסור אורי שני לבעיות המים של ישראל ואמר כי "כל שינוי ביחסי ישראל עם שכנותיה יעלה לנו במים. כך יהיה אם המצב יידרדר, או אם נלך לכיוון של הסכמי שלום".

יוסי ורדי, יו"ר איגוד ערים כינרת אמר בטקס כי "השקתה של "כינרת 1" וכניסתה לפעולות הפיקוח ואכיפת החוק, הינו נדבך חשוב בעשייה של האיגוד ושל "רשות ניקוז ונחלים כינרת", ומהווה עוד שלב בריכוז המאמץ לשמירת הכינרת וחופיה".

מחירה של הספינה כ-2 מליון שקלים והיא נרכשה ממספנה בניוקאסל שבאנגליה. קודם לכן שימשה הסירה, בת ארבע שנים, כסירת שירות לאסדת קידוח נפט במפרץ הפרסי והיתה תלויה על דופן של אניית ענק.