הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


יצאת נקי יצאת חינם - קמפיין חדש בחופי הכינרת


הקמפיין לעידוד מעורבות הנופשים בשמירה על ניקיון חופי הכינרת, יתקיים בשבתות במהלך חודש אוגוסט וחגי תשרי, בחופים לבנון וצינברי. נופשים שיאספו אשפה בשקיות הייעודיות המחולקות בעמדת ההסברה בחוף, יזכו בדמי החנייה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-07-2015


קמפיין 'יצאת נקי' בחופי הכינרת,  צילום: באדיבות איגוד ערים כינרת
קמפיין 'יצאת נקי' בחופי הכינרת,  צילום: באדיבות איגוד ערים כינרת

עשרות משפחות השתתפו בקמפיין החדש של איגוד ערים כינרת "יצאת נקי- יצאת חינם" שהושק אתמול (שבת) בחוף לבנון ע''י איגוד ערים כינרת. הקמפיין לעידוד מעורבות הנופשים בשמירה על ניקיון חופי הכינרת, יתקיים בשבתות במהלך כל חודש אוגוסט וחגי תשרי, בחופים לבנון וצינברי לסירוגין. נופשים שיאספו אשפה בשקיות הייעודיות המחולקות בעמדת ההסברה בחוף, יזוכו בדמי החנייה.

נציגי איגוד ערים כינרת, נכחו בחוף לבנון במהלך השבת וחילקו ערכות הסברה לנופשים ושקיות איסוף ייעודיות לפי סוג האשפה. עשרות משפחות גילו התעניינות ומעורבות ונטלו חלק במבצע כשמילאו שקיות אשפה בפסולת, פלסטיק, בדלי סיגריות ובתמורה - נהנו מדמי חניה חינם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ניצן כהן ממושב בית שערים שהשתתף במבצע עם בנו הפעוט בר סיפר: "מבצע הניקיון 'יצאת נקי' הינו יוזמה ברוכה, כל הכבוד על הרעיון של איגוד ערים כינרת, הגורם לנו להיות יותר מעורבים ופעילים בחופי הכינרת השייכים לכל עם ישראל. אין ספק שנעים להגיע לאתרים נקיים ואני מקווה שאכן תהיה מודעות גבוהה יותר לתושבי הארץ שלא להשאיר פסולת במקומות בהם בילו".

יעל סלע, מנהלת אגף חינוך, קהילה והסברה באיגוד ערים כינרת: ''שמירה על ניקיון חופי הכינרת הינה ערך עליון בעבודת איגוד ערים כינרת וכי קיימת חשיבות רבה ליצירת מודעות לנושא. זו הייתה השבת הראשונה לפרויקט. רבים מנופשי חוף לבנון התגייסו בשמחה למבצע והגיעו עם שקיות מלאות בפסולת, פלסטיק וסיגריות. אנחנו מאמינים שעם התקדמות חודשי הקיץ, תגבר ההיענות ומעורבות הנופשים בכינרת".

איגוד ערים כינרת הוקם לפני שש שנים, על מנת להנגיש את חופי הכינרת לכלל הציבור בישראל ולהפוך אותה למקום בילוי ונופש מהנה לציבור המבקרים. האיגוד פועל ללא לאות במגוון תחומים לשדרוג 15 החופים שבאחריותו. השמירה על איכות הסביבה, המים וניקיון החופים, הינם בדרגת חשיבות עליונה בפעילותו ובכך מושקעים משאבים רבים.

במקביל לעבודת פועלי ניקיון, עוברים מתנדבים של צוותי הסברה, בימי חג ומועד וחופשים ומעודדים את הנופשים לשמור על הניקיון והסביבה במרחב השהייה שלהם בחוף. בנוסף לאלה, פועל בחופים גם צוות פקחים של יחידת הפיקוח והאכיפה של איגוד ערים כינרת, העוסקים באכיפת חוק, שמירת הניקיון, השקט, בטיחות השייט, חניה מוסדרת, איסור נהיגת כלי רכב בחוף הים ועוד בכדי לשמור על הכינרת ולשמור על בטיחות הנופשים.