הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הסדר מיוחד לגביית חובותיהם של מגדלי הפירות


הסדר זה מתייחס לפיגורים בתשלומי ההיטלים שנצברו בשלוש השנים האחרונות בקרב מאות מגדלים. המבצע, שיתפרס על פני 3-4 שנים אושר על-ידי ועדת הכספים של מועצת הצמחים והוועדה החקלאית של התאחדות האיכרים

תנועת המושבים  26-5-2010


מועצת הצמחים, והתאחדות האיכרים גיבשו הסדר רב שנתי לתשלום החובות של מגדלי הפירות למועצת הצמחים, ככל שמדובר בחובות שאינם שנויים במחלוקת.

הסדר זה מתייחס לפיגורים בתשלומי ההיטלים שנצברו בשלוש השנים האחרונות בקרב מאות מגדלים. יחד הוחלט לפעול בנחישות על-מנת למצוא פיתרון תשתיתי שיקל על החקלאים וזאת, מתוך כוונה להחזיר את שיתוף הפעולה המקצועי והעבודה המשותפת בין המועצה למגדלים בתחומי המחקר, הביטוח ועוד, ביחד עם משרד החקלאות.

המבצע, שיתפרס על פני 3 שנים (ולמי שיפקיד 30% מהחוב במזומן – 4 שנים), אושר על-ידי ועדת הכספים של מועצת הצמחים והוועדה החקלאית של התאחדות האיכרים. מתווה המבצע יתייחס לכל החקלאים שיסדירו את חובותיהם עד אוגוסט 2010.

דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים: "התאחדות האיכרים רואה במתווה זה שמוצע לבעלי חוב מקרב מגדלי הפירות, הזדמנות נאותה והוגנת ומתרכזת בטיפול בצרכים הדחופים של המגדלים והענף כולו. אני רוצה להודות לכל מי שסייע לגיבוש ההסדר ואני סבור כי מדובר בפתרון הולם לכל הצדדים".

צבי אלון, מנכ"ל מועצת הצמחים : "כמועצה אנו רואים חובה לפעול על-מנת להקל על החקלאים ולכן השקענו עמל רב בגיבוש מתווה שיהיה נוח עבור המגדלים תוך הקשבה והבנת צרכיהם הייחודיים. אנו רואים חשיבות רבה ביחסי עבודה תקינים בין המגדלים למועצה ובאיחוד כוחות נוכח המשימות החשובות שניצבות בפתח. אנו קוראים לכל המגדלים להצטרף להסדר המספק הזדמנות נאותה והוגנת לאיחוד כוחות כך שנוכל להתרכז בטיפול בצרכים של המגדלים והענף כולו".

מועצת הצמחים בראשות המנכ"ל צבי אלון הוקמה בשנת 2004 ומורכבת מ-4 ענפים: ענף הירקות, ענף הפירות, ענף פרי ההדר וענף הזית. מועצת הצמחים הינה מועצה סטטוטורית הפועלת על-פי חוק ומורכבת מנציגי ממשלה ונציגי ציבור. המועצה פועלת במספר מישורים ובהם: מחקר החקלאי ומחקר שווקים, עידוד ופיתוח ענפי החקלאות השונים לרבות שיטות עיבוד והעלאת פריון העבודה, ביטוחים כנגד אסונות טבע, פריסת מערך הדברה ארצי לצמצום מזיקים בחקלאות, וכן פעילות לויסות יעיל של התוצרת החקלאית תוך אספקה סדירה של פירות וירקות לכלל האוכלוסייה במחירים הוגנים הן למגדלים והן לצרכנים.