הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


גליל קרור חוגג 60 שנה


גליל קירור ואחסון, אחד משמונת מפעלי החברה לפיתוח הגליל, סיכם את שנת 2009 עם מחזור הכנסות שנתי של 20 מיליון ₪, אשר מהווים 4% מכלל ההכנסות של החברה לפיתוח הגליל

פורטל החקלאות הישראלי  26-5-2010


גליל קירור ואחסון, מבין בתי הקירור הגדולים בארץ לאחסון פירות, הנמנה על אחד משמונת מפעלי החברה לפתוח הגליל, חגג 60 שנה להיווסדו, בכנס לקוחות מרשים במלון כפר גלעדי, בו השתתפו בכירי ענף החקלאות בישראל, מנכ"לי חברות, עובדים תושבי האזור ועוד.בנוסף לברכות צפו האורחים במצגת מרשימה שתיעדה את שנות העשייה הרבות בגליל קירור.

עמוס לוין, מנכ"ל גליל קירור פתח השנה מסורת של הענקת מלגות בסך 5,000 ₪ לסטודנטים הפועלים במסגרת מחקרית במעבדה לאחסון פירות. המלגה ניתנה על שם אחיקם ברלוי ז"ל, חבר קיבוץ שדה נחמיה, מנכ"ל פיתוח הגליל ויו"ר גליל קירור שנפטר השנה ממחלה קשה. ועדת המלגות שנבחרה כוללת את פרופ' רות בן אריה, דר' אוהד נריה, טל וולף, עמוס לוין ודר' פאולה בלינקי חוקרת במיג"ל וראש החוג למדעי מזון במכללה האקדמית בתל-חי. השנה הוחלט להעניקה לדני גמרסני החוקר במסגרת עבודת הדוקטורט שלו את שיפור איכותם של האגס והתפוח המאוחסנים בקירור.

בית הקירור של גליל קירור בעל יכולת אחסון של 22,000 טון אוויר מבוקר, 10,000 טון קירור עמוק במינוס 18 מעלות צלזיוס ו- 5,000 טון קירור רגיל. לקוחות האוויר המבוקר הם קיבוצי ומושבי הגליל העליון ורמת הגולן. בתחום הקירור העמוק ניתן למנות את "סנפרוסט", "פרי גליל", "תנובה תל יוסף", "תנובה גליל", "שטראוס", "טעמי הגליל" ועוד לקוחות מהסביבה הקרובה. בתחום הקירור הרגיל משרתים את מהדרין תנופורט גליל עליון, גזר שלוחות, פרי גליל, וכמובן את בעלי הפרי המעוניינים באחסון לזמן קצר.

גליל קירור סיכם את שנת 2009 עם מחזור הכנסות שנתי של עשרים מיליון ₪, כאשר הוא מהווה 4% מכלל ההכנסות של החברה לפיתוח הגליל. החברה שמה דגש על איכות הפרי לאחר אחסון ממושך בקירור, שיפור הלוגיסטיקה ורמת השירות ללקוחותיה