הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נד-נד, נד-נד... המפלס עולה יורד


רשות המים עומדת לצאת בקמפיין חדש לאור העובדה כי מפלס הכנרת עומד שוב לרדת בימים הקרובים. בארגון עובדי המים מביעים תמיהה: "רשות המים צריכה להפסיק לאלתר את מסע ההפחדה הזה ולפעול לייצור מוגבר של מקורות מים נוספים"

שלומית קידר, פורטל החקלאות הישראלי  27-5-2010


בימים האחרונים נמסר מרשות המים כי מפלס הכנרת יחל לרדת כבר בימים הקרובים וכי על הציבור להמשיך את מאמצי החיסכון במים. לפי-כך עומדת הרשות לצאת בקמפיין חדש, מבטיחה (שוב) כי עד סוף הקיץ נזכה סוף-סוף לראות את מכרז החסכמים יוצא לדרך באיחור קל של שנה בלבד ואפילו מאיימת להשיב לתוקף את היטל הבצורת.

בארגון עובדי המים הביעו תמיהה על הדיווח, לאור העובדה שכמות המים המותפלים עלתה השנה על כמות המים שנשאבו מהכנרת, וציינו כי על רשות המים להתמקד ביצירת מקורות מים נוספים, בדרך לפתרון משבר המים, ולא להחריד את אזרחי המדינה בדיווח מיותר על נתונים סנטימנטליים, שאבד עליהם הכלח.

ארז וייסמן מנכ"ל ארגון עובדי המים: "בימים אלה כאשר מדינת ישראל מייצרת 300 מיליון מ"ק מים שפירים בשנה, באמצעות התפלה, הופך מפלס הכנרת לנתון לא רלוונטי. ברשות המים יכלו באותה המידה למדוד את מפלס הזיהום שמשאירים אחריהם מטיילי סוף השבוע באגם. רשות המים צריכה להפסיק לאלתר את מסע ההפחדה הזה ולפעול לייצור מוגבר של מקורות מים נוספים, שיקום מאגרי המים וטיפול בזיהום הנחלים. יש דרכים לייצור מים שאינן מבוססות רק על החרדת הציבור ואני משוכנע כי יש אלטרנטיבות טובות יותר לתקציב הרשות".

וייסמן הוסיף עוד כי כדאי שרשות המים תתמקד בהקמת תשתיות מתאימות ובשיקום ושיפור מערכות הצנרת הקיימות, בכדי למנוע פחתים ואבדן מים יקרים.