הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


התאחדות האיכרים: רשת ויקטורי היא חלק מקרטל קמעונאי בריוני


אייל רביד מבעלי רשת ויקטורי מתחשבן עם החקלאים, שלטענתו מנצלים את מיעוט הסחורה ועודפי הביקוש בשבועות האחרונים ומפקיעים את מחירי הירקות. מנכ''ל התאחדות האיכרים בתגובה: ''לא ניתן לאדוני הממון, הגזל, החזירות והבצע, להסית וללמד מוסר את החקלאים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-09-2015



צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

״נדהמתי הבוקר לקרוא את דברי אייל רביד, מבעלי רשת ויקטורי, שהאשים את חקלאי ישראל העמלים, במחירי הגזל של הפירות והירקות ברשת. אייל רביד הוא חלק מקרטל קמעונאי בריוני, העושק את חקלאי ישראל וסוחט אותם למחירי הפסד בשיטות שמזכירות סחיטת דמי חסות'' כך אומר היום (ב') נשיא התאחדות האיכרים בישראל דובי אמיתי.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

''בעקבות המלל המסית והשקרי, אני קורא לחקלאי ישראל שלא לעבוד עם הרשת, שקונה במחירי הפסד מהחקלאים העובדים לילות כימים בתנאים קשים ומגלגלת את המחיר במאות אחוזי רווח חזירי, על הצרכן. אני קורא לכל חקלאי אשר ייפגע או כבר נפגע, מהתנהגותם הבריונית של קרטלי הקמעונאות, לגשת ולהתלונן אצל הממונה על ההגבלים העסקיים, בין אם באופן עצמאי ובין אם באמצעות התאחדות האיכרים בישראל. עד שתצא הבהרה והתנצלות מידית, כל חקלאי שיסכים לעבוד עם הרשת ייחשב כבוגד בחבריו החקלאים''. אומר אמיתי.

אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי רשת ויקטורי, צוטט הבוקר באתר כלכליסט בנושא מחירי הפירות והירקות שזינקו בשבועות האחרונים בעשרות אחוזים: "כשספק דופק אותי, אני מחכה לו בפינה וזה מה שיקרה גם עם ספקי הירקות, חקלאים או סיטונאים שניצלו את הסיטואציה לטובתם על חשבון הקמעונאים והצרכנים ומכרו לנו סחורה סוג ג' במחיר מופקע. נוצרה סיטואציה חריגה שבה היה מיעוט של תוצרת ומנגד ביקוש רב בגלל סוף השבוע הארוך שנוצר מחיבור עם ראש השנה, אבל זה לא הצדיק את העלאת המחירים לרמות של 10 שקלים לק"ג לקמעונאי. יש חקלאי שמתעקש לגבות 8 שקלים לק"ג בגלל מיעוט סחורה ועודפי ביקוש, ויש חקלאי שמוכן להסתפק ב־4 שקלים ואפילו לתמוך במבצעי הוזלות לצרכן. כשיהיה עודף תוצרת בשוק ‑ ברור עם מי מהם נרצה לעבוד".

עוד מוסיף נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי: ''לא ניתן לאדוני הממון, הגזל, החזירות והבצע, להסית וללמד מוסר את אלה העובדים בכל מקום, בכל מזג אוויר ובכל מצב בטחוני, תחת טל ומטר ותחת טילים. מוטב כי בערב כניסת יום הכיפורים, יעשה מר איל רביד חשבון נפש בעקבות המלל המסית והשקרי וכי ממשלת ישראל תעשה שימוש בסמכותה ותשים סוף, אחת ולתמיד, למחירי העושק של רשתות השיווק''.