הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


התנועה הקיבוצית: מתחייבים להוזיל את מחירי העוף לצרכנים ב-10%


הדברים נאמרו ע''י מזכ''ל התנועה ניר מאיר, על רקע המחלוקת בנושא הרפורמה בענף הפטם. ''מי שמציע לחתוך את מחיר העוף ב-25% משלה את הציבור. אנחנו בעד להגיע להסכמות עם האוצר, אבל לא במחיר של פירוק כלכלת הקיבוצים והמושבים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-11-2015



מזכ''ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, צילום: התנועה הקיבוצית

"התחייבנו בפני האוצר להוזיל את מחירי העוף לצרכן ב-10%" כך אמר ביום ששי מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר בנאום הנעילה של כנס ההנהגות של התנועה הקיבוצית שהתקיים בקיבוץ מעלה החמישה. הדברים נאמרו על רקע המבוי הסתום אליו נקלע המשא ומתן שמתנהל בנוגע למחלוקת בענף הפטם אותו מבקשת המדינה לכלול בחוק ההסדרים.

"אנחנו כמגדלים, כיצרנים, כאזרחי המדינה, חלק בלתי נפרד מהצרכן הישראלי. התחייבנו במהלך המשא ומתן עם האוצר, ואני חוזר על התחייבות זו גם מעל במה זו, להוזיל את מחירי העוף לצרכן ב-10%. אני מצהיר על כך ומתחייב על כך". אמר מאיר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מזכ''ל התנועה הקיבוצית התייחס להצהרות האוצר במהלך המשא ומתן: "מי שמציע לחתוך את מחיר העוף ב-25% משלה את הציבור. אומר זאת כך- אפשר אולי להוריד את מחיר העוף ב-25% אבל צריך לדעת שאז לא יהיה עוף על המדפים, פשוט כי לא יהיה מי שיגדל עופות! ניסינו זאת בעבר והפסדנו מיליארד שקל בשנה. לא נחזור על אותה טעות פעם נוספת". מזכ"ל התנועה הקיבוצית הוסיף, "אנחנו בעד להגיע להסכמות עם האוצר, אבל לא במחיר של פירוק כלכלת הקיבוצים והמושבים. יש כנראה כאלה שמבקשים לעשות שימוש במחיר העוף כדי לפרק את השיטה הקואופרטיבית בקיבוצים. לא במשמרת שלי".

"אני שואל את אגף התקציבים, מי יגדל עוף אם לא אנחנו? מי יעשה חקלאות בישראל אם לא הקיבוצניקים והמושבניקים? אני לא רואה אנשים עומדים היום בתור להיות חקלאים. אנחנו לא אויביי הצרכן. אנחנו החברים ובעלי ברית הטובים טובים ביותר של הצרכן, אבל הממשלה והרגולטורים מחפשים את המטבע מתחת לפנס. כדאי שפעם אחת יטפלו בפערי התיווך".

ניר מאיר התייחס למשבר החמור בחקלאות הישראלית: "חקלאות היא ענף מסוכן. רק לפני שבוע ראינו את בית האריזה החדש לתמרים של גלגל נהרס כתוצאה משיטפונות, ובאזור השרון כל מטעי האבוקדו והאפרסמון הלכו כתוצאה מנזקי הסופה. אתמול הגיעה הסערה לרמת הגולן ויבולים שלמים שהיו אמורים להיקטף היום נמצאים עכשיו על האדמה ולא ישווקו. מדובר בהשקעה של הרבה מאוד מיליונים והמדינה לצערי לא מבינה את זה. אין עוד מגזר שכל שנה ממציאים לו גזירה חדשה. אף אדם רציונלי לא ייתן לבן שלו להיכנס לענף שכל שנה גוזרים עליו גזירות חדשות".

בכנס הנהגות הקיבוצית שהחל ביום שלישי (3-5 בנובמבר), במלון יערים של קיבוץ מעלה החמישה, השתתפו 500 ממלאי התפקידים הבכירים ביותר מ-200 קיבוצים מכל קצות הארץ. בנוסף אליהם, גם בכירי התעשייה והתאגידים הכלכליים הקיבוצים. במהלך שלושת ימי הכנס, השתתפו בכנס אישים בכירים שבקשו לדון בדמותו ומקומו של הקיבוץ בימינו. אורחת כבוד היא פאולין גרין, נשיאת התנועה הקואופרטיבית הבין לאומית, שנוכחותה בכנס היוותה את תחילתו של תהליך להכרה, ואימוץ השיטה הקואופרטיבית על ידי קיבוצי התנועה, מתוך ההבנה כי מקור כוחם מצוי בשיטה זו.