הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משלחת של 6 חברות ישראליות מתחום המים והחקלאות יצאו לטייוואן


בין החברות: ארד, עמיעד, ברמד, ארי, נען דן ג'יין וסוליד. אופיר גור, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בטיוואן: "בהחלט ניתן לומר שתעשיית המים הישראלית נהנית ממוניטין גבוה בקרב מקבלי ההחלטות במשק המים הטיוואני"

שלומית קידר, פורטל החקלאות הישראלי  28-5-2010


משלחת חברות מים ישראליות יצאה אתמול לביקור בטייוואן. במהלך הביקור, שמתואם ע"י אופיר גור, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בטייפה ומחלקת מים וסביבה במכון היצוא, יתקיים סמינר אודות תעשיית המים הישראלית ולאחריו פגישות בין החברות הישראליות וחברות תעשייה והנדסה מקומיות. בנוסף, תבקר המשלחת במטות שתי חברות המים של טייוואן.

ביקור המשלחת, המונה שש חברות ישראליות מתחומי המים והחקלאות ביניהן ארד, עמיעד, ברמד, ארי, נען דן ג'יין וסוליד, מגיע על רקע בצורת קשה הפוקדת את דרום טייוואן בחודשים האחרונים. למרות שממוצע המשקעים השנתי בטייוואן הינו גבוה, השילוב בין תשתיות מיושנות, וריכוז רוב המשקעים באזור גיאוגרפי אחד (צפון האי) ובעונה אחת (עונת הקיץ הגשומה יותר), מביא לבעיות מים חמורות, בעיקר בדרום האי.

אופיר גור, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בטייוואן מוסר כי בכל הנוגע לשיתוף הפעולה בין ישראל לטייוואן, תחום המים מהווה נדבך חשוב; לאחר הטייפון שפגע בטייוואן בחודש אוגוסט 2009 וגרם למאות הרוגים, הייתה ישראל המדינה השנייה בעולם להגיש סיוע לטייוואן, בדמות אספקת מטהרי מים לאזורים הפגועים, בנוסף, משלחות טיוואניות רמות דרג ביקרו בישראל במהלך שתי תערוכות "ווטק" האחרונות, והסכם לשת"פ בין טייוואן לישראל בתחום טכנולוגיות המים צפוי להיחתם בחודשים הקרובים.

"בהחלט ניתן לומר שתעשיית המים הישראלית נהנית ממוניטין גבוה בקרב מקבלי ההחלטות במשק המים הטיוואני", מוסר אופיר גור, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בטייוואן. "אני מאמין גם כי העיתוי הנוכחי של הגעת המשלחת הינו נכון, מבחינת הצורך האמיתי והדוחק של החברות הטיוואניות בפתרונות".

"ראשי משק המים הטיוואני הבינו כי על מנת להתמודד עם בעיות המים, יש לחדש ולשדרג את התשתיות, למחזר מים ואף לשקול אמצעים דראסטיים יותר כגון התפלה", אומר גור. "הניסיון הרב שצברו חברות ישראליות בתחומים אלו בהחלט עשוי לשמש קרדום לחפור בו".

ממינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי במהלך הרבעון הראשון של שנת 2010 הגיע היצוא הישראלי לטייוואן לסך של 182 מיליון דולר (לעומת 74 מיליון דולר בלבד בתקופה המקבילה אשתקד). היבוא הישראלי מטייוואן עמד בתקופה זו על סך של 148 מיליון דולרים (לעומת 127 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד).