הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד החקלאות באזהרה חדשה: מוצרי 'ביו דוג' מסוכנים לכלבים


בשבוע שעבר הודיע המשרד כי בבדיקות מעבדה שגרתיות התגלו ממצאים חריגים של מזהמים מיקרוביולוגים במזון נא לכלבים מתוצרת 'ביו דוג'. עתה מרחיב המשרד את האזהרה לכלל מוצרי החברה, לאחר שבקווי הייצור נמצאו סלמונלה ואנטרובקטריצה ברמות חריגות שעלולות להוות סיכון לבעלי חיים ולבני המשפחה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-12-2015



צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה AgriSupportOnline

משרד החקלאות מוציא אזהרה נוספת לציבור: אין להגיש לבעלי-חיים את כל סוגי המזונות שיוצרו על ידי חברת "ביו דוג". הרחבת האזהרה לכלל מוצרי המזון של החברה באה בעקבות בדיקות מעבדה נוספות שנעשו במפעל בטירת הכרמל, במסגרת הפיקוח השוטף של משרד החקלאות. הבדיקות העלו ממצאים חריגים של מזהמים מיקרוביולוגים בקו הייצור במפעל. לקוחות אשר רכשו את מוצרי החברה, מתבקשים ליצור קשר עם חברת "ביו דוג", ולא להגישם לבעל החיים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

כזכור, בשבוע שעבר הודיע המשרד כי בבדיקות מעבדה שגרתיות התגלו ממצאים חריגים של מזהמים מיקרוביולוגים במזון נא לכלבים (Raw food) מתוצרת "ביו דוג". לאור הממצאים משרד החקלאות פסל את המזון לשיווק והחברה נדרשה לבצע החזרה יזומה (Recall) למזון זה, ולהודיע על כך לציבור. כאמור, עתה הרחיב המשרד את האזהרה לכלל מוצרי החברה, לאחר שבקווי הייצור נמצאו סלמונלה ואנטרובקטריצה ברמות חריגות שעלולות להוות סיכון לבעלי חיים, וכן לבני המשפחה שעלולים להידבק מחיית המחמד.

השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות הורו לחברת "ביו דוג" להפסיק לאלתר לייצר ולשווק מזון לבעלי חיים במפעל בטירת הכרמל, ולבצע החזרה יזומה לכלל המוצרים שיוצרו על ידה ונמצאים בשוק. החברה נדרשת לתקן את הליקויים במפעל לפי הנחיות המשרד. לאחר ביצוע פעולות אלו, מפקחי המשרד יבצעו ביקורת נוספת במקום, בכדי לקבל החלטה האם יהיה ניתן לחדש למפעל את רישיון הייצור או לדרוש תיקונים נוספים, בהתאם לממצאים בשטח.