הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


יקבי כרמל פותחת יקב ענק בעמק יזרעאל


היקב החדש והמודרני באלון תבור, נבנה בהשקעה כוללת של 85 מיליון שקלים, ויהיה החדשני והגדול מסוגו במזרח התיכון. המפעל צפוי להביא להרחבה משמעותית של פעילות היקב. בכך מסתיימת תקופה של למעלה ממאה שנות פעילותו של היקב בראשון לציון

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-12-2015



מימין: רן דוד, אייל בצר, ליאור לקסר. צילום: באדיבות מועצה אזורית עמק יזרעאל

יקבי כרמל, השחקנית המובילה והוותיקה בענף היין בישראל, נפרדת ממתחם היקב ההיסטורי בראשון לציון ועולה לעמק יזרעאל. בטקס חגיגי ועתיר אורחים, נקבעה מזוזה במפעל החדש של יקבי כרמל באזור התעשייה אלון תבור, במעמד הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו ורבנים נוספים, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, הנהלת המפעל, גלעד הלוי יו"ר יקבי כרמל, רן דוד (שמשית) מנכ"ל המפעל, אברהם ברקן מנכ"ל החברה הכלכלית ועוד אורחים ומכובדים רבים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

היקב החדש והמודרני שבנייתו הולכת ונשלמת באזור התעשייה אלון תבור– יהיה המפעל החדשני והגדול מסוגו במזרח התיכון. המפעל נבנה בהשקעה כוללת של 85 מיליון שקלים והוא צפוי להביא להרחבה משמעותית של פעילות יקבי כרמל ולכושר ייצור של מעל 15 מיליוני בקבוקי יין בשנה, תוך מהפכה בבקרת האיכות של המוצר הודות לחדשנות טכנולוגית ושליטה מקסימאלית בתהליך הייצור.

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, ברך במהלך טקס קביעת המזוזה החגיגי ואמר: "חזרתם הביתה, כאן היה כרם נבות היזרעאלי, תמכנו וקידמנו את המעבר המבורך ואנו מאחלים שתהיה לנו כאן פעילות ענפה וכולנו נרווה שמחה".

"עם הקמת היקב החדש באלון תבור, החברה בפתחו של עידן חדש עבור היקב ועבור תעשיית היין הישראלית כולה", אמר גלעד הלוי, יו"ר יקבי כרמל. "המהלך יגביר את יכולת הייצור והייצוא של היקב ויעלה את איכות היין באמצעות המתקנים החדשניים לבקרה ולשליטה בכל תהליך הייצור. זאת לצד החזון שלנו לתרום לפיתוח האזור כאזור עדיפות לאומי ולפתוח בפריפריה עשרות משרות חדשות". 
  
 
הרב דוד לאו בטקס קביעת המזוזה, צילום: באדיבות מועצה אזורית עמק יזרעאל

תכנון היקב החדש באלון תבור נעשה על ידי החברה הספרדית Aspa המתמחה בתכנון ובבניית היקבים החשובים בעולם. היקב צפוי לרכז את הפעילות הלוגיסטית וכן את פעילות הביקבוק של כל קבוצת יקבי כרמל, עד לקיבולת אחסון אדירה של מעל 5 מיליון ליטרים יין בשנה. באזור התעשייה אלון תבור פועלת גם אחת המחלבות הגדולות של תנובה, תחנת כוח של חברת החשמל, מפעל רושדי תעשיות מזון, ומפעלים בינוניים וקטנים נוספים.

"היציאה מהעיר אל הפריפריה היא חלק מהחלטה אסטרטגית", הסביר רן דוד, המנכ"ל בפועל של יקבי כרמל. "המתחם היפהפה בראשון לציון צר מלהכיל את תוכניות הפיתוח של החברה והביקושים העולים, בזמן שההתפתחות העירונית סביבו גוברת, ומטבע הדברים מפעל בלב העיר גורם למטרדי רעש וסביבה".

את המזוזה בפתח המפעל קבע הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל, שאף הבטיח לראש המועצה, שימשיך את ביקוריו בעמק בדגש על מפגשים חינוכיים עם תלמידים בבתי ספר, כפי שקיים השנה בבית הספר התיכון בנהלל.