הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נתפסו 27,450 ביצים מוברחות משטחי הרשות הפלשתינאית


מתחילת השנה נרשמו 126 מקרים של הברחות ביצים משטחי הרשות הפלשתינאית לישראל, בעקבותיהם הושמדו מעל מיליון ביצים. על רקע גילוי תת זן חדש של סלמונלה בישראל, משרד החקלאות מבקש מהציבור להקפיד על רכישת ביצים בנקודות ממכר מוכרות ומסודרות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-12-2015



מצילום: AgriSupportOnline

עשרות אלפי ביצים שהוברחו משטחי הרשות הפלסטינית והיו מיועדות למכירה ברחבי הארץ, נתפסו אמש באזור עפולה ובאזור ירושלים. כידוע, משרד החקלאות ופיתוח הכפר אוסר על שיווק ביצים שמקורן מחוץ לגבולות ישראל, בשל העובדה שמדובר במוצר רגיש מבחינה בריאותית.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במקרה הראשון, שני כלי רכב פרטיים שעשו את דרכם סמוך לצומת מגידו, נעצרו לבדיקה על יד מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות, לאחר שעוררו את חשדם. בחיפוש התגלו כ-10,650 ביצים מוברחות, אסורות בשיווק, ללא חתימה של תחנת מיון המעידה על פיקוח וטרינרי. בנוסף, הביצים הובלו בכלי רכב פרטיים ללא קירור וללא תעודות בריאות. בחקירה ראשונית של החשודים, תושבי מגדל אל-כרום בשנות ה- 20 לחייהם, התברר כי הביצים יועדו לשיווק בכרמיאל. כנגד המבריחים נפתחה חקירה, והביצים הועברו להשמדה.

במקביל, בעקבות מידע מודיעיני, תפסו מפקחי מועצת הלול במחסום חיזמה סמוך לירושלים 16,800 ביצים שהוסלקו ברכב סוואנה. הביצים שמקורן בשטחי הרשות הפלשתינית, הוחבאו מאחורי "תפאורה שהתחפשה" למיכלית להובלת שמן. גם במקרה זה, הביצים היו ללא חתימה של תחנת מיון שמעידה על פיקוח וטרינרי. כנגד המבריח, תושב בית חנינה, נפתחה חקירה, והביצים הועברו להשמדה.



לאור גילוי תת זן חדש של סלמונלה בישראל עליו הודיע אתמול משרד החקלאות, חוזר המשרד ומבקש מהציבור להקפיד על רכישת ביצים בנקודות ממכר מוכרות ומסודרות, ולהימנע מרכישת ביצים הנמכרות בפתח הדלת או ממכוניות, ובטמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות. כמו כן, יש לוודא את קיומם של תאריך תפוגה ושם מכון המיון על הביצים.

היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר עוסקת 24 שעות ביממה לאורך כל ימות השנה בפעולות לאיתור וסיכול אירועי הברחות תוצרת חקלאית מהרשות הפלשתינאית לתחומי ישראל, על מנת לשמור על בריאות הציבור ובריאות בעלי החיים. מתחילת השנה (2015) עד היום, נרשמו 126 מקרים של הברחות ביצים משטחי הרשות הפלשתינאית לישראל, שבעקבותיהם הושמדו מעל 1 מיליון ביצים. בכל האירועים נפתחו תיקים משפטיים כנגד המבריחים.

מנהל יחידת האכיפה והחקירות המרכזית (פיצו"ח) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, רואי קליגר: "ביצים בפרט, ומוצרים מן החי בכלל, המיוצרים בשטחי הרשות הפלשתינאית אסורים לשיווק בישראל, כיוון שאיננו מקיימים פיקוח וטרינרי על אופן גידולם וייצורם, וכיוון שאין לנו כל יכולת לשלוט על התנאים הסניטאריים ועל שרשרת הקירור למוצר רגיש כזה. במיוחד עתה, על רקע גילוי תת זן חדש של סלמונלה בישראל, יש להקפיד ביתר שאת לרכוש ביצים בנקודות ממכר מוכרות ומסודרות בלבד".