הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


יו''ר ק.א.ל: התחרות מאפשרת להתישבות לצאת בלב שלם מהבעלות


יו"ר ק.א.ל איתן בן דוד אומר כי תהליך מכירת החברה נבע מהתובנה שהתחרות בשוק הובלת המטענים האוויריים הביאה להורדת המחירים ומשרתת את החקלאים. בתנאים אלו, אין צורך להמשיך ולהיות הבעלים של חברת התעופה על מנת להבטיח צינור לוגיסטי ומחירים סבירים להובלת התוצרת לחו"ל

פורטל החקלאות הישראלי  9-6-2010


קבוצת משקיעים בראשות אנשי העסקים ירום אורן ועופר גלבוע חתמה ביום שני האחרון על הסכם עם חברת האחזקות ההתיישבותית ניר שיתופי ומועצת הצמחים לרכישת השליטה בחברת התעופה ק.א.ל. שווי הרכישה עומד על 10 מליון דולר.

1.5 מיליון דולר מתוך תמורת המכירה יועברו לתנועת המושבים והיתרה תחולק בין ניר שיתופי ומועצת הצמחים על פי שיעור אחזקותיהם.

ההסכם נחתם בתום תהליך ממושך של בחינת החברה ויכולותיה על ידי המשקיעים ולאחר שהתרשמו מהפוטנציאל העסקי הרב שיש בחברה ומהונה האנושי.

חברת התעופה ק.א.ל (קווי אוויר למטען) הוקמה כמוביל אווירי בחודש דצמבר 1999 במטרה לקדם את היצוא החקלאי. בארבע השנים הראשונות לפעילותה החברה הפסידה 24 מיליון דולר ונקלעה למשבר קשה שאיים על המשך פעילותה.

בינואר 2004 החל בחברה תהליך הבראה שכלל בין היתר החלפה של כל ההנהלה הקודמת. בעקבות זאת הצליחה החברה לרשום התאוששות חדה והיא מחקה כמעט את כל חובותיה תוך שהיא מציגה תוצאות עסקיות מרשימות.

יו"ר ק.א.ל, איתן בן דוד, מסר שתהליך המכירה נבע מתובנת הבעלים, שהתחרות שהתפתחה ומתקיימת בשוק הובלת המטענים האוויריים הביאה להורדת המחירים ומשרתת את החקלאים. בתנאים אלו, אומר בן דוד, אין צורך להמשיך ולהיות הבעלים של חברת התעופה על מנת להבטיח צינור לוגיסטי ומחירים סבירים להובלת התוצרת לחו"ל, דבר שעמד בבסיס ההחלטה להקים את החברה. לדבריו, ניהול חברת ק.א.ל כרוך במאמצי ניהול רבים והשקעות שההתיישבות לא מיצבה אותם בסדר עדיפות גבוה ולכן נפלה ההחלטה למכור אותה לבעלים חדשים שיובילו אותה הלאה למחוזות חדשים.

בן דוד הודה לעובדי החברה ומנהליה שהביאו בעבודה מסורה, אחריות ומחויבות למפנה הדרמטי שחל במצבה של החברה בשש השנים האחרונות.

השלמת תהליך המכירה והעברת המניות לרוכשים יעשו בתום תהליך קבלת האישורים הנדרשים.