הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מתחילת השנה - ייצוא פירות ב-40 מיליון שקל לעזה


19 אלף טון פירות בהיקף 40 מיליון שקל הועברו מישראל לרצועת עזה מתחילת 2010. מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, אילן אשל: הסחר בתוצרת חקלאית הוא אינטרס של שני הצדדים ויש להתיר אותו ללא כל מגבלה

שלומית קידר, פורטל החקלאות הישראלי  10-6-2010


19 אלף טון של פירות, בעיקר בננות ותפוחים, הועברו מישראל לרצועת עזה מתחילת השנה ועד סוף חודש מאי, כך מסר מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, אילן אשל. זוהי עליה קלה לעומת היצוא בתקופה המקבילה אשתקד שהסתכם ב-18.3 אלף טון. התמורה למגדלים ממכירת הפירות לרצועת עזה נאמדת ב-40 מיליון שקל ומדובר ביעד שיווקי חשוב לחקלאים.

מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות אמר שהעברת התוצרת החקלאית צריכה להיעשות ללא מגבלות בין מוכר וקונה מרצון, להוציא את דרישות הביטחון. יש כאן שילוב של אינטרסים של תושבי הרצועה שאוהבים פירות לבין המגדלים שרצועת עזה היא שוק חשוב עבורם. תחום החקלאות והמזון צריך להישמר מחוץ למסגרת הסכסוך בינינו לבין הפלשתינאים.

ארגון מגדלי הפירות פועל מול מתאם הפעולות בשטחים, האלוף איתן דנגוט, להקלה בנהלי האישורים של העברת הפירות בעיקר בתחילת עונת הקטיף של כל פרי ופרי כדי להימנע מעיכובים. כן מבקש הארגון להרחיב את סל הפירות המותרים בהכנסה לרצועת עזה.

לדברי אשל, בחודשים האחרונים ניכר שיש רצון מצד הצבא להקל בנהלי המעבר והכנסת הפירות נעשית כמעט ללא הפרעה.