הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בוטלה ישיבת מפלגת העבודה לאישור תקנון הבחירה לראשות קק''ל


מפלגת העבודה ביטלה את ישיבת הלשכה שנועדה להערב (ה') ואשר היתה אמורה לאשר תקנון בחירה חדש למועמד המפלגה ליו"ר קק"ל. בית המשפט המחוזי בפתח תקוה קבע במסגרת דיון שהתקיים בנושא, כי ישנם אי סדרים מהותיים בהליך אישור התקנון

 10-6-2010


מפלגת העבודה אשר היתה אמורה להתכנס היום (ה') לאישור תקנון בחירה חדש למועמד המפלגה ליו"ר הקרן הקיימת לישראל, ביטלה את ישיבתה ברגע האחרון.

בתחילת השבוע החליטה נשיאת בית המשפט המחוזי בפתח תקווה, הילה גרסטל, שמינויו של שמחון לתפקיד יו"ר קק"ל לא יתבצע עפ"י החלטת לשכת המפלגה, אלא יינתן לאחר תהליך של בחירות באחד ממוסדות מפלגת העבודה, על פי תקנון שיגובש תוך 3 ימים.

מזכירות המפלגה הכינה תקנון חדש שלטענת היו"ר המכהן של הקרן הקיימת לישראל, אפי שטנצלר וחברים נוספים ממפלגת העבודה, נועד להעביר את מועמדותו של השר שלום שמחון לתפקיד יו"ר קק"ל. התקנון החדש אמור היה להיות מאושר במוסדות המפלגה בישיבתה הערב.

ההודעה על ביטול הישיבה הגיעה במהלך דיון בבית המשפט המחוזי בפתח תקוה בנושא, במהלכו מתחה נשיאת בית המשפט הילה גרסטל, ביקורת על מה שתואר על ידה כאי סדרים מהותיים בהליך אישור התקנון לבחירת המועמדות לראשות הקרן הקיימת.

בית המשפט הציע למנות מגשר בין הצדדים. הצעתו של שטנצלר למנות למגשר את נשיא המדינה שמעון פרס, נתקלה בהתנגדות מצד נציגי הממסד הרשמי של מפלגת העבודה. כמו כן נדחתה הצעה נוספת שלו למנות למגשרים את מאיר שמגר או אהרון ברק, הנשיאים לשעבר של ביהמ"ש העליון.

בסיום הדיון בבית המשפט נקבע שלא יהיה כל נסיון למנות יושב ראש חדש לקרן הקיימת או לאשר את התקנון החדש, עד לדיון בתביעה שהגיש אפי שטנצלר ומספר חברי מפלגה בעניין. הדיון בנושא לגופו של עניין ימשך ביום שני הקרוב (14 ביוני)