הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חיפה: מאסר על תנאי לרופא שטיפל בכלבתו באופן בלתי הולם


בית משפט השלום בחיפה הרשיע את ד"ר אליהו לניאדו, כירורג מחיפה, בגין טיפול בלתי הולם בכלבתו שסבלה מגידול סרטני. הנאשם ניתח את הכלבה במטבח ביתו והותירה בחוץ עם פצע פתוח שנחבש בסמרטוט וסרט דביק. לוטרינר לא נותר אלא להמיתה המתת חסד. לרופא נגזרו 3 חודשי מאסר על תנאי

שלומית קידר, פורטל החקלאות הישראלי  11-6-2010


שופט בימ"ש השלום בחיפה יחיאל ליפשיץ, הרשיע את הרופא אליהו לניאדו (62) מחיפה, כירורג במקצועו, שאינו מורשה לעסוק בוטרינריה, בעבירה של טיפול בלתי הולם בכלבתו שסבלה מגידול סרטני, בהתאם להודאתו עפ"י הסדר טיעון והגשת כתב אישום מתוקן ע"י לשכת התביעות בטרם נשמעו הראיות.

תחילתה של הפרשה בחודש מרץ 2008. כלבתו של הרופא, שאינו מוסמך לטפל בבעלי חיים, סבלה מהזנחה מתמשכת ומגידול סרטני ברגלה. שכנתו של הרופא לקחה את הכלבה מיוזמתה לוטרינר, אשר המליץ על ניתוח הכלבה או הרדמתה.

השכנה מסרה לרופא את המלצת הוטרינר, אך הוא החליט לטפל בה בעצמו, במטבח ביתו "בכך שניתח אותה באופן שהסיר חלק מהגידול בסכין, השאירה עם פצע פתוח בגודל 40-25 ס"מ עטף את הפצע בסמרטוטים וסגר אותו תוך שימוש במסקינגטייפ חום, הכל ללא תפירה או חבישה, והשאיר אותה במלונתה מחוץ לבית".

למחרת היום התגלתה הכלבה על ידי שכנה נוספת של הרופא, אשר לקחה את הכלבה שוב לוטרינר כשהיא במצב של התייבשות, באפיסת כוחות, חיוורת מאיבוד דם ושרויה בהלם. לפיכך "לא נותרה בידי הווטרינר ברירה והוא נאלץ להמית אותה המתת חסד", כך בכתב האישום.

עוד עולה מכתב האישום כי בשנה שקדמה למקרה החזיק הרופא בכלבתו בתנאים קשים במיוחד כשהוא קושר אותה ברצועה קצרה באופן שלא יכלה לזוז אלא רק לשכב. כמו כן נטען כי הכלבה נותרה ללא מחסה בחורף וללא אוכל בכמות הדרושה.

בדיון בהסדר הטיעון, אמר הרופא כי כוונתו הייתה טובה, וכי ניתן היה לרפא את הכלבה. "אני אומר זאת ביחס לאמונתי כי באם הווטרינר לא היה ממית את הכלבה והיא הייתה נשארת ברשותי, היא הייתה שורדת", אמר. סגרונו של הנאשם, עו"ד יוסי טורס, אמר בדיון כי "ייתכן והאמצעים שהנאשם עשה בהם שימוש היו לא ראויים או לא מתאימים במידה זו או אחרת ולכן הנאשם הסכים לקחת אחריות על המעשה וכאמור, וזאת חשוב להדגיש, בבסיס המעשה עומד רצון טוב ומטרה ראוייה להציל בעל חיים".

השופט ליפשיץ ציין, כי בטיעוני המאשימה לעונש, צויין כי היו קשיים ראייתיים אשר הובילו, בין היתר, להסדר הטיעון וחזקה על המאשימה אשר שקלה את כל השיקולים הרלבנטיים בטרם הגיעה להסדר.

השופט אשר כיבד את הסדר הטיעון הכולל את העונש המוסכם על הצדדים (של מאסר על תנאי), ציין כי ההסדר כלל בחובו תיקון משמעותי של כתב האישום ושל העבירות שיוחסו לנאשם, עוד בטרם תחילת שמיעת הראיות ומשכך, כל שעומד בפני ביהמ"ש הוא כתב האישום המתוקן והודאת הנאשם במיוחס לו באותו כתב אישום.

השופט ליפשיץ גזר על הנאשם מאסר על תנאי לתקופה של 3 חודשים למשך שנתיים, וחיובו לחתום על התחייבות על סך 7,500 ₪ להימנע מלעבור את העבירות בהן הורשע, למשך שנתיים מהיום.