הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תוקם ועדה בין משרדית ליישום מסקנות דו"ח החקירה למשק המים


בראש הוועדה יעמוד מנכ"ל משרד רוה"מ, מר אייל גבאי. אחד הנושאים החשובים שיעמדו על סדר יום הוועדה יהיה להבטיח את העיקרון לפיו סך כל המחירים לצרכן ישקפו את העלות הכוללת

שלומית קידר, פורטל החקלאות הישראלי  13-6-2010


הממשלה אישרה הקמת וועדת מנכ"לים בין-משרדית ליישום המלצות דו"ח וועדת ביין למשק המים. בראש הוועדה יעמוד מנכ"ל משרד רוה"מ, מר אייל גבאי. בין חברי הוועדה: מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות, מר שאול צמח וראש רשות המים, מר אורי שני. הוועדה תציע לממשלה דרכים ליישום מסקנות וועדת החקירה בתוך 90 יום.

שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו אמר בישיבה: "וועדת ביין עשתה עבודה חשובה. היא עמדה על כך שמשק המים בישראל נמצא במשבר חמור, עקב הזנחה רבת שנים, היעדר מדיניות, בעל בית ויד מכוונת. מדובר על תחום בו לשרים יש את מלוא האחריות – אך אין להם שום סמכות... בנושא זה, העברנו בשבוע שעבר תזכיר חוק לעיון משרדי הממשלה במסגרתו, קביעת המדיניות בתחום משק המים תוחזר לאחריות הממשלה, לרבות אישור תוכניות פיתוח עתידיות.

אחד הנושאים החשובים שיעמדו על סדר יום הוועדה יהיה להבטיח את העיקרון לפיו סך כל המחירים לצרכן ישקפו את העלות הכוללת. משק המים צריך להיות משק סגור – במסגרתו, ההכנסות יחזרו לטובת פרויקטים לתשתיות ההתפלה, ההולכה, הביוב והטיפול בשפכים. אם לא כן, נגיע שוב למצב של פיגור בהשקעות בסכומים של 25-30 מיליארד שקל, כמו היום".

השר לנדאו סיים את דבריו בכך שהביע את תקוותו כי עבודת הוועדה תהיה מהירה ויעילה ותסתיים בהקדם.