הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פורטיסימו קפיטל משקיעה כ-40 מיליון שקל בצח"ם אפיקים


מטרת ההשקעה העיקרית היא האצת הצמיחה והגדלת ההכנסות בסדרי גודל, הן בפרוייקטי הקמת רפתות ומכוני חליבה והן במכירת מערכות הניהול והמוצרים המשלימים. צח"ם אפיקים נחשבת למובילה עולמית בתחום של מערכות חליבה ממוחשבות ומערכות לניהול רפתות

פורטל החקלאות הישראלי  20-6-2010


קבוצת קרנות ההשקעה פורטיסימו קפיטל, בניהולו של יובל כהן, מרחיבה את תיק ההשקעות שלה ונכנסת לתחום תעשיית החלב. פורטיסימו מודיעה היום, כי חתמה על הסכם השקעה, במסגרתו סוכם כי תשקיע סכום כולל של כ-40 מיליון שקל בצח"ם אפיקים. ההשקעה הינה במניות ובחוב, וכוללת אופציה למניות, שתאפשר לפורטיסימו להגיע להחזקה של כ-35% בצח"ם אפיקים. במסגרת הסכם ההשקעה, סוכם כי פורטיסימו תמנה 3 חברי מועצת מנהלים בצח"ם אפיקים.

צח"ם אפיקים הינה אגודה שיתופית, שנוסדה בשנת 1977 על ידי קיבוץ אפיקים שבעמק הירדן, והיא נחשבת לאחת המובילות בעולם בתחום של פיתוח, ייצור ושיווק של מערכות חליבה ממוחשבות ומערכות לניהול רפתות. החברה מעסיקה כ-200 עובדים, מרביתם במפעל החברה הממוקם בקיבוץ. צח"ם אפיקים משווקת את מוצריה בכ-50 מדינות ברחבי העולם.

מוצר הדגל של צח"ם אפיקים הוא תוכנת הניהול Afifarm, שהינה תוכנת ERP לניהול רפת, המספקת עיבוד נתונים הנאספים אוטומטית בזמן אמת, והפקת מגוון ניתוחים אנליטיים של כל האספקטים המשפיעים על העדר, כגון: תנובה, בריאות, פוריות, הזנה ועוד.

כמו כן, מפתחת ומייצרת צח"ם אפיקים את משפחת המוצרים Afimilk, שהינם מערכות זיהוי ומדידה, הכוללות מערכות יצור חלב, ומעקב אחר בריאות העטין ופוריות , ומערכות זיהוי שמאפשרות עיבוד נתונים תוך כדי חליבה ומתן התראה בזמן אמת לגבי חשש לדלקת עטין ותנובת חלב נמוכה.

תחום פעילות נוסף של צח"ם אפיקים הינו ביצוע פרוייקטי Turn key להקמת משקים לייצור חלב, בעיקר רפתות ודירים, החל משלב התכנון וההקמה ועד להטמעת מערכות ניהול העדר וציוד החליבה האוטומטי , וכן ניהול שוטף, באופן המבטיח אופטימיזציה של השקעת הלקוח. דוגמא לפרויקט כזה היא פרויקט ענק רב-שנתי בווייטנאם בו זכתה צח"ם אפיקים לאחרונה, שם היא מקימה רפתות חדישות המיועדות לאכלוסן של כ-30 אלף פרות.

יובל כהן, שותף מנהל בפורטיסימו, אמר: "חברת צח"ם אפיקים היא מובילה עולמית בתחומה, ולהערכתנו היא נהנית מפוטנציאל צמיחה משמעותי בשווקים הבינלאומיים, הן הודות להתפתחויות הטכנולוגיות בתעשיית החלב, שהחברה מפתחת עבורה את הפתרונות הטובים ביותר, והן הודות לאפשרויות הרבות שעדיין אינן מנוצלות על ידי החברה במדינות בהן היא פועלת. לצח"ם אפיקים מוניטין יוצא מן הכלל, ואנו גאים לצרף השקעה זו אל הפורטפוליו של פורטיסימו. "המטרה העיקרית של פורטיסימו בהשקעתה בצח"ם הינה האצת הצמיחה והגדלת ההכנסות בסדרי גודל, הן בפרוייקטי הקמת רפתות ומכוני חליבה והן במכירת מערכות הניהול והמוצרים המשלימים".

יוסי שמר, מנכ"ל צח"ם אפיקים, הוסיף: "אנו שמחים על השותפות החדשה עם פורטיסימו, ומאמינים כי שיתוף הפעולה בין החברה ומנהליה לבין הצוות של פורטיסימו, יובילו את החברה להצלחות חדשות ולהאצת קצב הצמיחה והגדלת נתחי השוק במהלך השנים הקרובות. במקביל, אנו ממשיכים לפתח את הדור הבא של מוצרינו כדי לשמר את מעמדנו המוביל בשוק וכדי לתת מענה מלא לצרכי לקוחותינו ברחבי העולם".

פורטיסימו קפיטל הינה קבוצת קרנות, המתמחה בהשקעות מוטות טכנולוגיה בחברות המצויות במצבים מיוחדים (Special situations) או בתקופות המחייבות מפנה עסקי ומהיר בפעילותן. הקרן, המנהלת השקעות בסכום של כ-200 מיליון דולר, משקיעה בחברות פרטיות וציבוריות שיש להן קשר לישראל, והיא נוהגת לרכוש שליטה בחברות הפורטפוליו שלה. פורטיסימו מכרה את הפעילות של חברת הפורטפוליו שלה, נור מאקרופרינטרס, לקונצרן HP תמורת 123 מיליון דולר במזומן. נכון להיום, כולל הפורטפוליו של פורטיסימו את החברות: טלרד, רדוויו, סודה סטרים (לשעבר סודה קלאב), AOD, קדאנט (Cadent), אמבלייז ועורב טכנולוגיות. השותפים בקרן הם: יובל כהן, אלי בלט, מרק לזניק, שמוליק בראשי ויוחאי הכהן.