הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר החקלאות ערך ביקורת פתע באוניית משלוחי בעלי-חיים


השר אורי אריאל וחברת הכנסת יעל כהן פארן ביקרו באונייה 'באדר 3' שעגנה באילת והובילה כ-30 אלף עגלים וטלאים. שר החקלאות: ''נמשיך לגלות אפס סובלנות לצער בעלי-חיים בכל המקומות ובכל זמן''. עמותות לזכויות בעלי חיים: ''יש לאסור יבוא בעלי החיים במסעות הייסורים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-03-2017



השר אריאל בביקורת על אוניית משלוחי בעלי-חייים, צילום: דוברות שר החקלאות

שר החקלאות אורי אריאל ערך השבוע ביקורת פתע באונייה ״באדר 3״ העוגנת בנמל אילת, בכדי לבחון מקרוב את תהליך יבוא בעלי-חיים לישראל. לביקור הצטרפו גם חברת-הכנסת יעל כהן פארן,  וד״ר יורי שוב וטרינר בכיר במשרד החקלאות .

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מדובר במשלוח הגדול ביותר שהגיע לישראל בשנה האחרונה, שמנה 30,782 בעלי-חיים. לפי הבדיקות הראשוניות, נרשמו במשלוח 17 מקרי תמותה של עגלים מתוך 9,782 שהיו על האוניה, ו-40 כבשים שמתו במהלך המסע מתוך 21,000.

הביקורת שנערכה היא במסגרת מדיניות משרד החקלאות לצמצם את מקרי התמותה וצער בעלי חיים, ובפרט בקרב המשלוחים החיים המגיעים ארצה באוניות מאירופה ואוסטרליה.

במהלך עשרים שנים האחרונות מייבאת ישראל מידי שנה מאות אלפי ראשי צאן ובקר מאוסטרליה ומאירופה. יבוא העגלים כפוף להסכמי סחר בין לאומיים.

ממשרד החקלאות נמסר כי ''המשרד אחראי לרווחת בעלי החיים ואנשי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות אכן בודקים את התהליך המתבצע בישראל משלב הפריקה ועד לשחיטה. כל מקרה חריג שנמצא, מדווח ומתוחקר מידית''.

שר החקלאות אורי אריאל: "באנו יחד עם ח"כ יעל כהן פארן לביקורת פתע בנמל אילת לראות ספינה שהביאה עשרות אלפי טלאים ועגלים. נמשיך לגלות אפס סובלנות לצער בעלי חיים בכל המקומות ובכל זמן, וודאי גם באוניות שמגיעות מאוסטרליה אחרי 18 יום של שיט בים. יש מה לראות ויש עוד מה לעשות. אנחנו ממשיכים להקפיד ונמשיך לשתף פעולה יחד עם שדולת צער בעלי-חיים בכנסת והארגונים האזרחיים״.

ח"כ יעל כהן פארן: "בביקורנו באניית ה״משלוחים החיים״ שהגיעה לנמל אילת מאוסטרליה, ראיתי עגלים וטלאים שניכר כי עברו מסע ארוך ולא מוצדק. העגלים והטלאים היו מרוחים בצואה יבשה ואילת כולה שטופה בריח הצואה מהנמל. הביקור באנייה חיזק את עמדתי כי יש להפסיק את מסעות העגלים והטלאים מקצה העולם לישראל, ולהביא בשר טרי ולא בעלי חיים.״

מהעמותות לזכויות בעלי-חיים 'אנונימוס' ו'תנו לחיות לחיות' נמסר בתגובה: "במקום לערוך ביקורות מתוקשרות ולהצהיר הצהרות ריקות, אנו דורשים מהשר אריאל להשתמש בסמכותו ולאסור לחלוטין על יבוא בעלי החיים במסעות הייסורים. אין דרך להוביל בעלי חיים מהקצה השני של העולם מבלי לגרום להם סבל, ואין הצדקה לדחוס אלפי עגלים וכבשים באוניות מיטלטלות, מתבוססים בהפרשותיהם במשך שבועות, רק כדי להעבירם לפיטום ושחיטה בישראל".