הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


טקס לציון תחילת עבודות השימור באתר בארות יצחק בנגב


הטקס נערך בח' בתמוז - יום הקרב המכריע שבעקבותיו נקבע גבול מדינת ישראל מול עזה במיקומו הנוכחי. ח"כ זבולון אורלב: "מאבק הגבורה של חברי קיבוץ בארות יצחק במלחמת הקוממיות משקף נאמנה ומייצג כראוי את הגשמת החזון הציוני, ואת משנת הציונות הדתית, כמו גם את מחירם הכבד בחייהם של הלוחמים".

שלומית קידר, פורטל החקלאות הישראלי  23-6-2010


תחילת עבודות השיקום והשימור של בארות יצחק בנגב צוינה בטקס חגיגי שנערך בסמוך למגדל המים, השריד האחרון של הקיבוץ שהוקם ב- 1943 בנגב הצפוני. הטקס נערך בח' בתמוז - יום הקרב המכריע שבעקבותיו נקבע גבול מדינת ישראל מול עזה במיקומו הנוכחי.

לעבודות הנרחבות לשיקום האתר וסביבתו חברו גופים רבים ביניהם המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, הקרן הקיימת לישראל, המועצה האזורית שער הנגב, משרד החקלאות, חברת מקורות, עמותת יוצאי הפלמ"ח, חברים מהקיבוצים השכנים – נחל עוז, כפר עזה ובארי, וחברי הקיבוצים הדתיים – בארות יצחק, סעד ועלומים.

ח"כ זבולון אורלב, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת וראש השדולה לשימור אתרים, ראשון המברכים בטקס, אמר: "מאבק הגבורה של חברי קיבוץ בארות יצחק במלחמת הקוממיות משקף נאמנה ומייצג כראוי את הגשמת החזון הציוני, ואת משנת הציונות הדתית, כמו גם את מחירם הכבד בחייהם של הלוחמים".

יוסי פלדמן, מנכ"ל המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, בישר לנוכחים על תחילת העבודות לשיקום ושימור מגדל המים, וקרא לביטול הנחיית משרד החינוך שאינה מתירה לתלמידים לטייל באתרי מורשת השוכנים לאורך רצועת עזה מערבית לכביש סעד-גבולות.

עמי אוליאל, מנהל מרחב הדרום של הקק"ל, הצביע על העבודות שקק"ל כבר עשתה במקום לשיפור דרכי הגישה אל האתר, והבטיח את מלוא הסיוע המקצועי להעמדת האתר במסלול המטיילים באזור.

מזכ"ל הקיבוץ הדתי, נחמיה רפל, הקריא קטעי יומנים מהם עולה שההיסטוריה של קיבוץ בארות יצחק של הנגב היא ייחודית ומלאת גבורה. הן במעשה החלוצי של הקמת קיבוץ ראשון בנגב ע"י צעירים דתיים, מעשה שדרש התמודדות יום יומית עם האתגרים של כיבוש השממה, והן בקרבות עם המצרים בהם יצאו קומץ המגנים כשידם על העליונה מול צבא מצרי סדיר.