הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כנס יצרני החלב במחלבות רמת הגולן בקצרין


בכנס הוצגו נתוני הרפתות ומחלבות רמת הגולן לשנה שחלפה והוענקו תעודות הצטיינות ליצרני החלב. מיתוג החלב מרמת הגולן הינו המהלך הבא של המחלבות. בשנת 2009 ייצרו הרפתות 11.5 מיליון ליטר חלב, המהווים עלייה של מעל למיליון ליטר בהשוואה לשנת 2008

שלומית קידר, פורטל החקלאות הישראלי  25-6-2010


השבוע התקיים בקצרין הכנס השנתי של יצרני החלב ממחלבות רמת הגולן, בניהולו של שולי שגב, שלקח חלק במהלך המקצועי המעניין של העברת הבעלות משלוש המחלבות הגדולות (תנובה, שטראוס וטרה) לשותפות של ארבעת הקיבוצים - אורטל, שמיר, עין זיוון וגדות. 17 משפחות יצרני החלב מהגולן מתגוררות במושבים נוב ואבני איתן.

במהלך הכנס הוצגו נתוני הרפתות ומחלבות רמת הגולן לשנה שחלפה - סך הכול ייצרו הרפתות 11.5 מיליון ליטר חלב, המהווים עלייה של מעל למיליון ליטר בהשוואה לשנת 2008. הנתונים המרשימים מראים על 3,83% שומן, 3.30% חלבון, סומטיים - 179 וחיידקים 21. אחוז הביצוע עומד על 104%.

יוסי נקש מקיבוץ אורטל המשמש כיו"ר המחלבה, סיפר על החלום של קיבוצו להיות בעלי מחלבה בגולן ועל החבירה לקיבוץ שמיר בעל האמצעים מעסקי יצוא, קיבוץ גדות שבבעלותו מחלבה קטנה, והקיבוצים עין זיוון ואורטל - שבו אחת הרפתות הגדולות בארץ.

היזם והכוח המניע להעברת הבעלות לקיבוצים היה רפי איתן, לשעבר ראש מפלגת הגמלאים. איתן הוא בעל מניות במחלבות, באחוזים בודדים.

מחלבות הגולן נכנסה לשלב התכנון האסטרטגי, בו הוחלפו אריזות המוצרים, מתוכננת כניסה לייצור חלב טרי והמגמה הינה מהלך למיתוג חלב רמת הגולן כפי שנעשה עם הפירות והיין.

שייקה דרורי, מנכ"ל מועצת החלב אמר במפגש, כי בשנה הבאה צפוי גידול במכסות החלב בשיעור של כ- 2%, וכמובן תעודד שתית חלב בקיץ. יעקב בכר, מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר דיווח על הנושאים שעל הפרק בענף - המלחמה על חוק החלב, רישיון עסק, עובדים זרים ועוד.

במהלך הכנס התקיים גם טכס הענקת פרסים ליצרנים מצטיינים - במקום הראשון זכתה רפת נדב באבני איתן ובמקום השני נחום בין מאיר. מצטיין שלישי הוא קותי שרייבר מרפת הש.ג. עם ממוצע גבוה של איכות ומצוינות.