הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עלייה חדה בצריכת מוצרי חלב


מגמת העלייה בצריכת החלב בישראל נשמרת לאורך מספר שנים והיא נובעת בין היתר ממגמה עולמית של חזרה אל מוצרים טבעיים ובריאים. בשלושת החודשים הראשונים של השנה נרשמה שליה של 3.4% בצריכת הגבינות ו-4.6% בצריכת היוגורטים והמעדנים

 28-6-2010


ישראל אוהבת מוצרי חלב. על פי נתוני מועצת החלב, חלה עליה משמעותית של 3.5% בצריכת מוצרי החלב בישראל בשלושת החודשים הראשונים של 2010. זאת, בנוסף לעלייה של 6.5% בביקושים לחלב גולמי מטעם המחלבות.

על-פי הנתונים, בצריכת הגבינות ישנה עליה של 3.4% לעומת השנה שעברה, בחלב השתייה והמשקאות ישנה עליה של 3.68% ובקטגורית היוגורטים והמעדנים מדובר בעלייה גדולה אף יותר של 4.6%.

מגמת העלייה בצריכת החלב בישראל נשמרת לאורך מספר שנים והיא נובעת בין היתר ממגמה עולמית של חזרה אל מוצרים טבעיים ובריאים. במועצת החלב צופים שגם בהמשך השנה נראה מגמת עלייה.

שייקה דרורי מנכ"ל מועצת החלב: "נתונים אלו מראים כי הישראלי אוהב ונהנה ממגוון מוצרי החלב המוצעים כיום בשוק. תעשיית החלב הישראלית היא מהמתקדמות והחדשניות בעולם וקוצרת שבחים בינלאומיים. מקרר החלב הישראלי הוא מהמגוונים בעולם ומציע שפע של מוצרים בריאים וטעימים והישראלי כך מסתבר, מעריך את ההשקעה הרבה בתעשיית החלב ומצביע ברגליים".

מועצת החלב הינה חברה לתועלת הציבור המנהלת את ענף החלב בישראל ומתאמת בין כל הגורמים הפועלים בנושא, ביניהם משרדי ממשלה, רפתנים ומחלבות. יעדי המועצה הם: ניהול מכסות החלב, ניהול בקרה והטמעה של מערכות לבטיחות ואיכות החלב המשווק בארץ, וכן חינוך והסברה על החלב ומוצריו.

מועצת החלב מקדמת את המסר לצריכת 3 מנות מוצרי חלב ביום (חלב, גבינה ויוגורט) בהתאם להמלצות ארגוני בריאות ברחבי העולם, כחלק מתזונה מאוזנת ובריאה לילדים ומבוגרים.

אתר מועצת החלב www.milk.org.il