הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מבצע אכיפה כנגד העסקת עובדים זרים בניגוד לחוק


מטרת המבצע שהחל היום (ב') היא להגביר את המודעות הציבורית לאיסור המוחלט להעסיק אזרח זר ללא האישורים החוקיים המתאימים לכך, ויחול על חברות וגופים פרטיים. המבצע יתפרש על פני כל הארץ ויכלול כ-150 נציגים של היחידות השונות ברשות האוכלוסין וההגירה

שלומית קידר, פורטל החקלאות הישראלי  28-6-2010


רשות האוכלוסין וההגירה, על כל זרועותיה, החל היום (ב') במבצע נרחב לאיתור ישראלים - גופים פרטיים וחברות - המעסיקים באופן בלתי חוקי עובדים זרים.

המבצע נערך במקביל לקמפיין מקיף אותו יזמו רשות האוכלוסין וההגירה ומשרד האוצר בדבר האיסור בהעסקת עובד זר ללא היתרים מתאימים.

במסגרת המבצע המתוכנן, ירוכזו כוחות האכיפה השונים ברשות האוכלוסין, כ- 150 נציגי היחידות השונות, במטרה לאתר מעסיקים ישראלים העוברים על החוק ומעסיקים עובדים זרים ללא היתר חוקי או שמעסיקים שוהים בלתי חוקיים בתחומים מגוונים.

המבצע שימשך כחודש ימים, יתפרש על פני כל הארץ ויכלול עשרות עובדים, כ- 150 נציגי היחידות השונות, כשבמהלך המבצע ייעשה שימוש בכל הכלים החוקיים העומדים לרשות היחידות, לרבות פעילות יזומה, פעילות מודיעינית, פתיחת תיקים על העסקה בלתי חוקית ומתן קנסות למעסיקים. רשות האוכלוסין וההגירה מבהירה כי המבצע אינו כנגד עובדים זרים השוהים בישראל כחוק ועם היתרים מתאימים.

מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אמנון בן-עמי, הבהיר "מטרת המבצע היא להגביר את המודעות הציבורית לאיסור המוחלט להעסיק אזרח זר ללא האישורים החוקיים המתאימים לכך. למרבה הצער, בכל שכבות האוכלוסייה, המודעות להעסקה הבלתי חוקית אינה מספיק גבוהה ובעיקר ההשלכות שלה".