הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


44% מהמילואימניקים הם מושבניקים


גם הקיבוצניקים מהווים פלח נכבד של 27%. קצין המילואים הראשי, תא"ל שוקי בן-ענת, הציג הבוקר בגלי צה"ל נתונים רשמיים אשר מעידים על פילוח מערך המילואים ע"פ חלוקות שונות. "הצבא היום הוא יותר פריפריאלי וזו עובדה", אומר בן-ענת

רוני אפרת, יחידת דובר צה"ל  30-6-2010


תא"ל שוקי בן-ענת, קצין מילואים ראשי, התראיין היום (רביעי) בתוכנית 'עושים צהריים' עם יעל דן בגלי צה"ל. קמל"ר פתח ואמר כי "מערך המילואים נמצא במצב הרבה יותר טוב מלפני שלוש שנים". עוד הוסיף וציין כי "הטיפול במגזרים האזרחיים מתחיל לקבל כיוון, ואיתו צריך להמשיך".

נתונים רשמיים שהציג תא"ל בן-ענת, שהתפרסמו היום (רביעי) בעיתון "ידיעות אחרונות", מעידים על פילוח מערך המילואים ביישובים ברחבי הארץ, ניכר כי ישנו פילוח גילאים. 38% מן המשרתים נמצא בין הגילאים 25-30, בעוד כי בגילאים 21-23 משרתים רק 3%, האחוז הנמוך ביותר.

עוד התייחס קמל"ר לחלוקת הפריפריה אל מול הציביליזציה. "הצבא היום הוא יותר פריפריאלי וזו עובדה", הצהיר, על אף כי בגזרת משרתי המילואים רק 4% מגיעים מערי פיתוח, בעוד הרוב המכריע, 44%, מתייחס למושבניקים מרחבי הארץ. חבריהם הקיבוצניקים מקבלים גם הם פלח נכבד של 27%, ואילו העירוניים הסתפקו ב-7% בלבד.

בסיום הראיון, שיבח את משרתי המילואים על מחויבותם ונכונותם. "מדובר במגזר קטן, ייחודי מאד, שהמחויבות שלו לבטחון שונה לגמרי", אמר. מן הנתונים עולה כי מבצע 'עופרת יצוקה' הוא זה אשר גרם למילואימניקים להתגאות בשירותם בצורה כמעט גורפת. 80% התגאו לומר שהם מילואימניקים, עלייה מרשימה ממלחמת לבנון השנייה, במהלכה עמד הנתון על 64%.

"מה שצריך להדאיג", סיכם תא"ל בן-ענת, "הוא לא פילוח היישובים, אלא הפילוח הסוציו-אקונומי. כמות אנשי המילואים הפעילים היא הפוטנציאל היחיד של מדינת ישראל להגן על בטחונה, ועליה צריך לשמור מכל משמר".