הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הסטיביה אושר לשימוש על ידי ה-FDA


ממתיק טבעי המופק מצמח הסטיביה אושר לשימוש ע"י מינהל המזון והתרופות האמריקאי. בעקבות כך החלו חקלאים ישראלים לגדל את הצמח גם בישראל. חברת קוקה קולה וחברות נוספות החלו להשתמש בממתיק הטבעי במשקאות שלהן

שלומית קידר  7-7-2010


הרביודיסיד שהוא החומר הפעיל המתוק הנמצא בצמח הסטיביה, אושר לשימוש ע"י הFDA האמריקאי כממתיק למשקאות ומזון. חברות המשקאות "קוקה קולה" ו"פפסיקו" האמריקאיות החלו בהמתקת המשקאות ע"י הרביודיסיד והריביאנה המופקים מצמח הסטיביה הטבעי, במקום ההמתקה ע"י סוכר רגיל כפי שהייתה מקובלת עד היום.

החברות "קוקה קולה" ו"פפסיקו" יזמו מחקרים מדעיים על צמח הסטיביה בשיתוף עם חברות נוספות. הממצאים, שהתפרסמו לאחרונה במגזינים מדעיים*, מעידים על בטיחות בשימוש של החומרים הפעילים בסטיביה- רביאנה ורביודיסיד. בעקבות מחקרים אלה ומחקרים של שלוש חברות נוספות, הFDA האמריקאי אישר את השימוש בממתיקים המופקים מצמח הסטיביה .

אישור ה- F.D.A. (מינהל המזון והתרופות) האמריקאי, גרם לביקוש אדיר לצמח הסטיביה בארה"ב, ועקב כך נגרם מחסור עולמי בצמח הסטיביה, מחסור שנותן את אותותיו גם בישראל.

מנכ"ל "נופר" מוצרים טבעיים, ישראל סולודוך, יזם בעקבות זאת, גידול של צמח הסטיביה בישראל ע"י חקלאים ישראליים במושב דלתון שבגליל העליון ובמושבה יבניאל.

צמח הסטיביה הינו מתוק פי 300 מהסוכר. הוא מכיל אפס קלוריות היות ואיננו מתעכל בגוף ואיננו נכנס למחזור הדם. הוא מותר לשימוש גם לסוכרתיים ובנוסף לכך הוא גם מוריד ומאזן את רמת הסוכר בדם.

חברת "נופר" הישראלית משלבת את צמח הסטיביה ב- "תה גלוקודן" מתוצרתה. תה גלוקודן מתאים לסוכרתיים ומסייע בהורדת רמת הסוכר בדם, הוא מכיל 100% רכיבים טבעיים, ללא קפאין, ללא תמציות וללא חומר משמר. בנוסף לסטיביה מכיל התה - ג'ימנמה, סטיביה, טיון, אקליפטוס, עשב לימון, עלי זית, מרווה ולואיזה. התערובת המתקבלת הינה מתוקה וטעימה לשתיה ללא צורך להוסיף סוכר וזאת הודות למתיקות של צמח הסטיביה.
מומלץ לשתות 2-3 כוסות ליום לאחר הארוחות.
פרטים נוספים באתר האינטרנט של חברת נופר