הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בעזה רוצים גם דובדבן וליצ'י מישראל


יחסי הסחר עם רצועת עזה מתהדקים: סוחרי הפירות בעזה מעוניינים גם בפירות יוקרתיים כמו דובדבן וליצ'י. נציגי מגדלי הפירות נפגשו עם סוחרי הפירות בעזה ודנו עימם בדרכים להגדיל את קשרי הסחר

שלומית קידר, פורטל החקלאות  8-7-2010


נציגי מגדלי הפירות בישראל קיימו פגישה עם משווקי הפירות הגדולים ברצועת עזה לדיון בדרכים להגדלת קשרי הסחר והעברת הפירות לרצועה. הפגישה נערכה בחדר הישיבות במעבר ארז.

משווקי הפירות הפלסטינים אמרו בפגישה שקיים ברצועת ביקוש רב לפירות מישראל, מעבר לרמת האספקה הנוכחית. הם הדגישו את העניין שלהם בכל סוגי הפירות: החל מהזולים ועד לסוגים היקרים יותר כמו הליצ'י והדובדבן. בניגוד לתדמית הקיימת בארץ, יש ברצועת עזה אוכלוסיה בעלת אמצעים שיכולה לשלם עבור הפירות האלה.

המשווקים הפלשתינאים ביקשו לאפשר להם להכנס לישראל באופן קבוע על מנת לבחון מראש את הפירות שהם אמורים לרכוש ולנהל את המו"מ הכספי, כפי שנהוג בכל עסקה, ולא רק לאחר שהפירות הגיעו לידיהם.

מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, אילן אשל, ציין כי שהפגישה התנהלה ברוח מאוד טובה וחיובית. לדבריו, ברור לכולם שהגדלת הסחר החקלאי בין ישראל לרצועת עזה היא אינטרס של כל הצדדים.

אשל אומר שלמרות ההקלות במעבר סחורות לעזה, המגדלים לא יוכלו להגדיל במהלך הקיץ את אספקת הפירות לרצועה מאחר וקיים מחסור בשוק הישראלי בפירות קיץ בעקבות מזג האוויר ההפכפך בחורף שפגע ביבולים. עם זאת, בסתיו צפויים יבולים נאים של תפוחים, תמרים ופירות אחרים והמגדלים נערכים להגדלה משמעותית בנתח של השוק הפלשתינאי.

אשל קרא לגורמים האחראים לפעול לפתיחת מעבר נוסף לתוצרת חקלאית כדי להקל על כל הצדדים. לדבריו, מאז ההקלות בהכנסת מוצרים לעזה גדל העומס על מעבר כרם שלום והפקקים בכניסה התארכו.