הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מושב TV 82 - מגזין הטלוויזיה של תנועת המושבים


בשבת הקרובה - כתבה על מוזיאון הטרקטורים במושב עין ורד, מזכיר ארגון מגדלי הפרחים על פיתוחים חדשים, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון על החיים בצל הקסאמים ורשמים מחגיגות ה-60 במושבים משמר איילון וצלפון

פורטל החקלאות הישראלי  8-7-2010


בתכנית בשבת הקרובה, תשודר כתבה על מוזיאון הטרקטורים של ארז מילשטיין ממושב עין ורד, מקום קסום ומעורפל בו מפיחים חיים בטרקטורים ישנים, שיצאו מכלל שימוש. כ-200 טרקטורים וכלים חקלאיים נמצאים במוזיאון, שבקרוב ישופץ ובעזרת אהבה וסבלנות מביאים אותם למצב מכאני כמעט חדש.

באולפן יתארח גם חיים חדד, מזכיר ארגון מגדלי הפרחים אשר יספר על ענף הפרחים בישראל, ש-90% מתוצרתו מיוצא לשוקי חו"ל. על פיתוחים הישראליים בתחום הפרחים כגון: החזרת הריח לפרחים, גנטיקה ועוד וגם על החסמים בענף.

במסגרת ההיכרות עם המועצות האזוריות, יתארח באולפן יאיר פרג'ון, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון אשר יספר על הפרויקט בתחום החינוך ועל הקשיים היומיומיים וההתמודדות עם החיים בצל הקסאמים והאיומים הביטחוניים, עמם מתמודדים תושבי המועצה כל השנה.

לסיום - חוויות ורשמים משני מושבים שחוגגים 60 להקמתם - מושב משמר איילון במועצה האזורית גזר, ששילב את חגיגות שבועות בחגיגות יום ההולדת ומושב צלפון במועצה האזורית מטה יהודה, שחגג עם הפנינג ענק ומאכלי עדות מסורתיים.

המהדורה תשודר ביום שבת, 10.7.2010 בשעה 16:00 בערוץ "מכאן", אפיק 98 (ותלווה בשידורים חוזרים בימי חמישי בשעה 15:30 ובימי שבת בשעה 16:00).