הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ארגזי בצל נגנבו משדות קיבוץ מנרה


בנוסף להצתות בזדון והפסד של מיליוני שקלים לחקלאים, מתבצעות מידי יום גניבות במטעים ובשדות החקלאיים. ''הפשיעה החקלאית הפכה למכת מדינה, ועל ממשלת ישראל להחמיר בעונשי הגנבים והטרוריסטים הלאומניים, הסוחטים דמי חסות מהחקלאים, ומחסלים את רכושם''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-05-2018



ארגזי הבצל שהשאירו הגנבים, צילום: ג''ג - גליל גולן

200 ק"ג של בצל ארוז בארגזים, נגנבו לפנות בוקר משדות קיבוץ מנרה שבאזור אצבע הגליל. הארגזים שהיו כבר על גבי משטחים, הוכנו לשיווק בשעות הבוקר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

החקלאים שהגיעו לשטח, ככל הנראה הבריחו את הגנבים. מתוך 700 ק"ג בצל שנארז יום קודם בשדות הקיבוץ בשטח של 50 דונם, והוכן על גבי המשטחים, נגנבו 200 ק"ג מהם.

עופר גרשוביץ מנכ"ל ג"ג (גליל גולן) של החברה לפיתוח הגליל, המספקת כלי חקלאות גדולים לשדות וחוות חקלאיות, וספגה מכה גדולה בהצתות הנמשכות מזה שלוש שנים של כלים כבדים לחקלאות, אומר כי בנוסף להצתות בזדון, הגורמות לעיכוב עבודות הקציר והקטיף, והפסד של מיליוני שקלים, מתבצעות מידי יום גניבות חקלאיות במטעי הפרי הנקטף בעונה זו, ובשדות החקלאיים.

"הפשיעה החקלאית הפכה למכת מדינה, ועל ממשלת ישראל להחמיר בעונשי הגנבים והטרוריסטים הלאומניים והפושעים, הסוחטים דמי חסות "פרוקשטיין" מהחקלאים, ומחסלים את רכושם במחי שריפה וגניבה. הממשלה חייבת להעביר תקציבים נוספים לכוחות הביטחון, משטרת ישראל מג"ב והסיירות הירוקות על מנת למגר את התופעה שפשטה כמו אש בשדות החקלאות ולדאוג להעברת פיצויים במידי לחקלאים על מנת שיוכלו לעבור את עונת הקיץ. במקום ועדות על ועדות, שהממשלה מכנסת, יש לפעול במהירות ובנחישות על מנת לחסל את הטרור החקלאי" אומר גרשוביץ.