הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ההצתות בעוטף עזה: מעל 100 כוורות ושטחי מרעה לדבורים נשרפו כליל


דבוראי מקיבוץ בעוטף עזה: ''רוב שטחי המרעה בהם אני מציב את הכוורות בעוטף עזה, נשרפו. מדובר במאות דונם של שטחי צוף, ומאות כוורות נוספות נמצאות בסכנה בכל רגע מהצתה נוספת. מדובר באובדן הכנסה שלא נוכל להשיבו''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-06-2018



כוורות ושטחי מרעה לדבורים בעוטף עזה, צילום: באדיבות מועצת הדבש

טרור ההצתות נמשך בעוטף עזה, ומועצת הדבש מדווחת היום (ב'), כי מעל 60 כוורות נוספות גדושות בדבש נשרפו, וכמו כן שטחי מרעה רבים באזור קיבוץ רעים, בהם מציבים דבוראים מכל אזור הדרום את הכוורות שלהם. עד כה נשרפו מעל 100 כוורות בעוטף.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

תפוקת הדבש של כוורת אחת מגיעה ל- 30-50 ק"ג של דבש. נזק של מאות אלפי שקלים נגרם עד כה למכוורות באזור הדרום, ובמועצת הדבש מקווים, כי ממשלת ישראל תעמוד בהבטחתה לפצות את המגדלים על הנזקים הרבים.

"לצערי, רוב שטחי המרעה בהם אני מציב את הכוורות בעוטף עזה, נשרפו'' מספר הדבוראי ניצן פצ'ורניק. ''מדובר במאות דונם של שטחי צוף, המשמשים כמזון לדבורים, כ- 23 כוורות נשרפו כליל ולא אוכל לשקמן, ומאות כוורות נוספות נמצאות בסכנה בכל רגע מהצתה נוספת. מדובר באובדן הכנסה שלא נוכל להשיבו".

בועז כנות, דבוראי ויו"ר ארגון מגדלי הדבורים בישראל, שכוורותיו נשרפו כליל אומר: "אנו נמצאים בעונת רדיית הדבש, בה, לאחר חודשי עמל רבים, היינו אמורים לרדות את הדבש מהכוורות. השריפות האחרונות כילו עשרות כוורות מלאות דבש, רגע לפני רדייתן, מדובר בהפסד של מאות אלפי שקלים לענף ולדבוראים, וכפועל יוצא גם חקלאי עוטף עזה ניזוקים, מאחר ולא נותרו לנו כוורות עם דבורים להציב בשטחי החקלאות, בכדי להאביק (להפרות) את גידולי החקלאות"

טרור העפיפונים: שריפה בנחל הבשור - תל גמה

טרור העפיפונים: שריפה בנחל הבשור - תל גמהנזק למכוורות הדבוריםצילום: עזרא ששון - רשות הטבע והגנים

‎Posted by ‎פורטל חקלאות טבע וסביבה‎ on‎ ראשון 17 יוני 2018


כנות ומוסיף כי מועצת הדבש וארגון מגדלי הדבורים, פועלים על מנת שכל הדבוראים שנפגעו יקבלו את הפיצוי המתאים, הן במישור הכלכלי והן בפגיעה ברכוש. ''אנו בקשר יומיומי עם כל הדבוראים במרחב דרום ובהתאם להנחיות צה"ל, המשטרה וכיבוי אש, מסייעים בהצלת כמה שיותר כוורות".

זאב מידן, מנכ"ל מועצת הדבש: "אנשים לא מקשרים בין הפירות והירקות שהם צורכים לבין הדבורה, אך חשוב להבין- כי במידה ולא תתקיים האבקה ורעיית דבורים מוסדרת, ייפגעו כל שטחי הגידולים החקלאיים בעוטף עזה. השטחים נפגעים פעמיים - פעם אחת בשל השריפות ובפעם השנייה בשל אי היכולת של הדבוראים להציב כוורות בשטחים שרופים, וכתוצאה מכך לא מתבצעת האבקה של הגידולים החקלאיים. הדבר מהווה נזק כלכלי לחקלאות בכלל ולענף הדבש בפרט. גם כוורות שנותרו בשטח אינן נגישות עקב שטחים שרופים שאינם עבירים, ולכן אין אפשרות לבצע רדיית דבש, דבר הגורם נזק נוסף והפסד לדבוראים, בעונת רדיית הקיץ, הנאמד במאות אלפי שקלים. אנו מקווים, כי ממשלת ישראל תעמוד בהבטחתה לפצות את החקלאים והדבוראים על הנזק הכבד שנגרם עקב ההצתות". אומר מידן.