הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שיא של נזקים למגדלי הכותנה


חברת קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, שילמה למגדלי הכותנה כ-23 מיליון ₪ בשלוש השנים האחרונות בלבד. בימים אלו החלה ההרשמה לביטוח כותנה במסלול המורחב

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-06-2018



קטיף הכותנה לאחר הגשם, צילום: באדיבות קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות

נדמה כי מזג האוויר החריג השנה שבר כל שיא גם מבחינת מגדלי הכותנה. הגשמים המאוחרים בחודש מאי גרמו לנזקים של עשרות מיליוני שקלים לחקלאים, ובמיוחד לגידולים שנקטפו כבר והושארו בשדות לייבוש.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

לעומת זאת, עבור מגדלי הכותנה, עוצמת הגשמים הייתה אולי חריגה, אבל לא התופעה של גשמים מאוחרים. מנתוני קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, עולה כי בשלוש השנים האחרונות פיצתה הקרן את מגדלי הכותנה בסכום של כ-23 מיליון ₪, מרביתם בגין הנזקים שגרמו הגשמים בעת הקטיף, וכן ממקרי ביטוח נוספים שהביאו לפחיתת היבול, בהיקף איזורי.

כמדי שנה מועצת הכותנה רכשה למגדליה ביטוח כותנה בסיסי לעונת 2018. בימים אלו החלה ההרשמה לביטוח כותנה במסלול המורחב. הביטוח המורחב מאפשר למגדל לרכוש כיסוי הולם שייתן פתרון טוב יותר לנזקים כמותיים לכל חלקה בנפרד בהתאם לפוטנציאל היבול שלה וללא תלות ביבול הממוצע הרב שנתי.

בביטוח הכותנה הוכנסו העונה מספר שינויים: בתאום עם מועצת הכותנה עודכנו סכומי הפיצוי לנזקים כמותיים בשלב הזריעה כך שיינתן ביטוי למלוא הוצאות הייצור, הוגדר כי סיכון גשם חל רק החל מחודש אוגוסט 2018 ועד לתום תקופת הביטוח. בנוסף, לאור הנזקים האדירים של שלוש העונות האחרונות, עודכנו תעריפי דמי הביטוח, כמפורט בחוזה הביטוח.

המועד האחרון להצטרפות לביטוח במסלול מורחב ישירות בקנט הינו 31.7.2018, ובתנאי שלא ארע מקרה ביטוח כלשהו עד למועד זה.