הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הבהרה למגדלים לגבי ניכוי מע''מ מכספי סיוע ותמיכה


מועצת הצמחים מבקשת להסב את תשומת לב החקלאים לכך שעל-פי חוק אין למעשה לנכות מע"מ מכספי הסיוע והתמיכה שמקבלים מגדלי הפירות, ההדרים והירקות. מדובר בחיסכון של מיליוני שקלים עבור המגדלים

מאת: מועצת הצמחים  14-7-2010


מבדיקת מועצת הצמחים עולה כי על-פי החוק אין לנכות מע"מ מהתמיכה והסיוע להם זכאים החקלאים רבים מהמגדלים אינם מודעים לחוק ומפסידים כספים רבים.

מועצת הצמחים מבקשת להסב את תשומת לב החקלאים לכך שעל-פי חוק אין למעשה לנכות מע"מ מכספי הסיוע והתמיכה שמקבלים מגדלי הפירות, ההדרים והירקות. מדובר בחיסכון של מיליוני שקלים עבור המגדלים.

עד עתה רבים מהחקלאים בענפים אלו שקיבלו כספי סיוע מהמדינה ניכו מהם 16% מע"מ, כך שלמעשה קיבלו סכום נמוך מזה שנקבע עבורם. זאת על אף שעל-פי החוק, המע"מ צריך להיות בשיעור של "0" בלבד. כך, לפי לשון סעיף 12 לחוק המע"מ, יש להוציא חשבונית "כששיעור המע"מ הוא כמו שיעור המע"מ על עסקותיו של העוסק".

צבי אלון, מנכ"ל מועצת הצמחים: "מועצת הצמחים, המייצגת את המגדלים, גילתה לאחרונה שרבים מהחקלאים אינם מודעים לחוק ולכן מפסידים אחוז נכבד מכספי הסיוע והתמיכה המגיע להם. אנו פועלים להביא לתשומת לב החקלאים את הנושא על-מנת שיוכלו לקבל את התמיכה במלואה".

מועצת הצמחים הוקמה בשנת 2004 ומורכבת מ-4 ענפים: ענף הירקות, ענף הפירות, ענף פרי ההדר וענף הזית. מועצת הצמחים הינה מועצה סטטוטורית הפועלת על-פי חוק ומורכבת רובה מנציגי מגדלים שנבחרו ע"י החקלאים, מנציגי ממשלה ונציגי ציבור. המועצה פועלת במספר מישורים ובהם: מחקר החקלאי ומחקר שווקים, עידוד ופיתוח ענפי החקלאות השונים לרבות שיטות עיבוד והעלאת פריון העבודה, ביטוחים כנגד אסונות טבע, פריסת מערך הדברה ארצי לצמצום מזיקים בחקלאות, וכן פעילות לויסות יעיל של התוצרת החקלאית תוך אספקה סדירה של פירות וירקות לכלל האוכלוסייה במחירים הוגנים הן למגדלים והן לצרכנים.