הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


יישובי אשכול דורשים מהמדינה: הכירו ברבש''צים שלנו כמגוייסי מילואים


בנוסף למשימות השוטפות, הרבש''צים בעוטף עזה עושים ימים כלילות במרדף וחיסול מוקדי אש באזור שהפך שוב לשדה קרב - כל זאת ללא ציוד ומיגון מתאים, תוך סיכון חייהם כל יום מחדש. עכשיו פונה המועצה האזורית אשכול למדינה שתכיר בהם כמגוייסי מילואים לכל דבר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-06-2018



כוורות שנשרפו בטרור העפיפונים בעוטף עזה, צילום: באדיבות מועצת הדבש

הרבש''צים בעוטף עזה מסכנים את חייהם בשריפות ללא ביגוד וציוד מתאים: במכתב אותו הפנו 22 מזכירי ומנהלי הקהילה מקיבוצי ויישובי אשכול לראשי המועצה, ביקשו לתבוע ביחד איתם את הסדרת ההכרה במעמדם של הרבש"צים לנוכח טרור השריפות בשבועות האחרונים וסיכון חייהם ההולך וגובר ככל שמימדי השריפות מתרחבים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

"בשבועות האחרונים עושים הרבש"צים שלנו ימים כלילות במרדף וחיסול מוקדי אש ברחבי המועצה האזורית שלנו שהפכה לצערנו שוב לשדה קרב. הרבש"צים עושים זאת בנוסף למשימותיהם השוטפות בישובים עצמם והם אינם מחכים לקריאה. כולם כאחד מגיעים מיד לסייע בזיהוי ומניעת התפשטות האש, כשהם "חמושים" במתקני כיבוי האש של הישובים. הרבש"צים שלנו מסכנים את חייהם למענינו ללא ציוד וביגוד המתאים ללוחמי אש!"

דינה ברנשטיין, מזכירת קיבוץ מגן, החתומה על המכתב וממארגני המחאה: "לאחרונה התברר, שאם חס וחלילה ייפגע מי מהם במהלך מלחמתו באש, אין גורם המוכן להכיר בנזק. אנו, מזכירים ומנהלי הקהילות באשכול, פונים אל נציגינו במועצה האזורית בבקשה שזו תדרוש מהצבא להכיר ברבש"צים של "אשכול" המתנדבים להצלתנו, כמגויסים לשירות מילואים פעיל על כל המשתמע מכך, וזאת עד שימצא פתרון לבעיית טרור העפיפונים והשריפות בשטחינו".

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "כל מי שנקלע לקיבוצי עוטף עזה בחודשי השריפות, לא יכול היה להחמיץ את האנשים המיוחדים שנמצאים בכל אתר בוער. לובשי חולצה שחורה, עליה כתוב "רבש"צ" עם נשק בהצלב. הרבש"צים, הם גיבוריה האמיתיים של ההתרחשות, ומה רבה הייתה תמיהתנו מן העובדה כי אינם "מכוסים" כיסוי ביטוחי למקרה של היפגעות בעת כיבוי שריפה. שכן... אינם כבאים. מגוחך ומעליב''.

''כל אחד יודע כי את השריפה הגדולה ביותר, ניתן היה לכבות בעזרת כוס מים, אילו רק אותרה בזמן. כל אחד מבין כי הראשונים לכל אירוע הם הרבש"צים. תושבי עוטף עזה, מערכת הביטחון ועם ישראל חייבים להם חוב עצום. לא זו העת להתקמצן, לא זו העת לעסוק בביורוקרטיה מיותרת לאיזה גוף הם שייכים, זוהי העת לעזור להם במציאות יומיומית בלתי אפשרית''. אומר מאיר.