הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


איתן ברושי: משרדי החקלאות והאוצר מפרים הסכמים ומתעמרים ברפתנים


מנכ''ל משרד החקלאות שלמה בן אליהו פנה השבוע במכתב ליו''ר ועדת היישום וביקש כי הוועדה תדון מחדש במחיר החלב שמשולם לרפתנים על-ידי המחלבות. חה''כ ויו''ר השדולה החקלאית בכנסת איתן ברושי: ''כאשר הממשלה מעלה את מחיר הדלק, היא עושה זאת ללא היסוס''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-06-2018



צילום: משה לוי - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

מנכ"ל משרד החקלאות שלמה בן-אליהו החזיר את ההכרעה בנושא מחיר המטרה של החלב לוועדת היישום. במכתב שהוציא השבוע ליו"ר ועדת היישום הקובעת את "מחיר המטרה" בענף החלב - המחיר אותו מקבל הרפתן עבור ליטר אחד של חלב, קורא בן-אליהו ליו"ר הוועדה לכנס את חבריה לדיון מחודש במחיר המטרה לחלב גולמי.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

במכתבו מציין בן-אליהו כי יש לכנס את הוועדה מתוך רצון ליישם את החוק בצורתו הנכונה על פי כוונת המחוקק המשקף את העלייה הרצויה ובהתאם לתחשיבים אשר נקבעו בתקנות. לאחר הגשת דוח מתוקן, הודיע בן-אליהו כי יגבש את דעתו, באם הועדה שקלה את כל השיקולים הנדרשים ופעלה על פי הכללים והמטרות של החוק.

יו''ר השדולה החקלאית בכנסת ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) אמר בתגובה: ''משרדי החקלאות והאוצר מפרים הסכמים, מתעמרים ברפתנים ומחסלים את ענף המחלבות. כאשר הממשלה מעלה את מחיר הדלק, היא עושה זאת ללא היסוס. אולם כאשר נדרש להעלות את מחיר המטרה לחלב עקב העלייה בעלויות הייצור - הממשלה לא עושה זאת ופוגעת ברפתנים.''

''הדרישה לעליית מחיר המטרה נובעת מעליית מחירי המזון במשק הבקר ומתבססת על שהוסכם במתווה לוקר שנחתם בשנת 2012 וכן על פי חוק החלב שנחקק בשנת 2010. הממשלה מחויבת לעמוד בהחלטות ובהסכמים''.

''הצירוף של עוינות משרד האוצר וחולשת משרד החקלאות, היא איום על ענף החלב ופגיעה בחקלאות ובהתיישבות כולה. שרי הממשלה מהללים את החקלאות ואת משק החלב בעת ביקורם בחו"ל , אבל כאן בארץ- הם מחסלים אותו''.

ברושי הוסיף, כי בדיון שקיימה ועדת הכספים בימים האחרונים דרשה הוועדה לחייב את משרדי האוצר והחקלאות לאשר את המתחייב מההסכם על מחירי המוצרים המפוקחים. ''אין לקיים דיון עם האוצר בטרם יבצע את המוטל עליו.

אנחנו לא נתפשר בנושא מחיר המטרה לרפתנים שאמור לעלות כבר ביום א' הקרוב ונדרוש שהממשלה תתעשת, תחזור בה ממהלכיה האחרונים ותעמוד בהתחייבויות שלקחה על עצמה.

אם לא תהיה ברירה ובתגובה גם לגזרות נוספות- נוביל כאן מרד חקלאים למען עתידה ובטחונה של מדינת ישראל''. אמר ברושי.