הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סוכל נסיון הברחת ביצים משטחי הרשות


במחסום שועפט בירושלים נעצרה משאית, כשבתוך תא המטען שלה זוהתה דופן כפולה. בתוך הדופן נמצאו כ-300 תבניות ביצים ללא חותמות. נהג המשאית ונוסע שהיה עימו עוכבו לחקירה, למקום הוזמנו צוותים מקצועיים להמשך טיפול

שלומית קידר, פורטל החקלאות הישראלי  17-7-2010


נהג משאית ונוסע שהיה עימו עוכבו לחקירה לאחר שהמשאית בה נסעו נעצרה על ידי כוחות הבטחון במחסום שועפט ליד ירושלים.

בתא המטען של המשאית נתגלתה דופן כפולה אשר בתוכה נמצאו כ-300 תבניות ביצים ללא חותמות. למקום זומנו צוותים מקצועיים להמשך הטיפול.

לפני כחודש נתפסו על ידי פקחי יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות ושוטרי משמר הגבול 43,000 ביצים מוברחות במחסום א-זעים ליד ירושלים. הביצים שהוברחו משטחי האוטונומיה לתוך ישראל יועדו לשיווק בחנויות לממכר מזון בירושלים ונחתמו בחותמת מזויפת, תוך שימוש בשמו של אחד ממכוני המיון הגדולים והמוכרים בישראל.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר אוסר על שיווק ביצים שמקורן מחוץ לגבולות ישראל, בשל העובדה שמדובר במוצר רגיש מבחינה בריאותית, כאשר לא מקפידים על שמירתו בטמפרטורה מתאימה. משרד החקלאות מבקש מן הציבור להקפיד לרכוש ביצים בנקודות ממכר מוכרות ומסודרות בלבד ובטמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות. כמו כן, יש לוודא את קיומם של תאריך תפוגה ושם מכון המיון על הביצים.

סימנים המעידים על בעיה אפשרית עם ביצים הם הבדלי גודל משמעותיים בין הביצים שבאריזה ולכלוך רב על הביצים עצמן ובתוך האריזה.