הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הפלשתינים לומדים להכין גבינות בישראל


יקבים, מגבנות ובתי בד – עכשיו גם בצד הפלשתיני. משרד החקלאות מסייע בקידום התיירות החקלאית-כפרית בישובים הפלשתינאים ככלי להתפתחות כלכלית ולהגנה על בריאות הציבור

שלומית קידר  22-7-2010


היום הסתיים קורס מיוחד במינו שמטרתו להכשיר קבוצה של כ- 20 איש מהרשות הפלשתינאית, בהכנת גבינות ביתיות. הקורס הנו חלק מתוכנית אזורית לפיתוח חקלאי המופעלת כבר 9 שנים על ידי היחידות CINADCO (שיתוף חקלאי בינלאומי) במשרד החקלאות ומש"ב במשרד החוץ ובחסות משרד החוץ של דנמרק, שנקרא DANIDA.

מטרת הקורס לקדם ולשמר את התרבות האזורית של גידול צאן במדינות המזרח התיכון, תוך מתן דגש מהותי לבריאות המשפחה כצרכנית התוצרת, לאיכות התוצרת ולכלכליות הגידול, שתסייע בקידום רווחת המשפחה.

בנוסף, המגזר הכפרי הישראלי עובר בהדרגה מחקלאות כמקור פרנסה עיקרי לגיוון מקורות התעסוקה והפרנסה והתבססות על מיזמים חקלאים-תיירותיים ועסקים קטנים. לאור השינויים החלים במגזר יזם ופיתח משרד החקלאות תוכניות ללימוד יצור גבינות באמצעים ביתיים וכעת משתף בידע גם את שכנינו, על מנת לקדם את פיתוח מקורות התעסוקה.

הקורס התקיים באזור הצפון והשתתפו בו כ- 20 פלשתינאים (נשים גברים), מהם שתי נשים שלקחו בעבר חלק בקורסים בסיסיים יותר של משרד החקלאות. הקורס נערך במשך ארבעה ימים בהם למדו המשתתפים, שהם אנשי מקצוע בתחום החקלאות, כיצד מכינים גבינות, בהן: גבינת פטה, גבינה צפתית, לבנה, ריקוטה, חלומי ועוד. כמו כן למדו בקורס על מרכיבי החלב, אופן הטיפול בו והפסטור שלו, מרכיבי הגבינות ועוד.

מנהלת תחום הדרכה ומחקרים ב- CINADCO (המרכז לשיתוף חקלאי בינלאומי), נינה להמן: "באמצעות הקורס אנו מקנים למשתתפיו כלים להזנה איכותית ובריאה יותר של ציבור הצרכנים הפלשתינאים. כמו כן, ככל שמתרחב העיסוק בפיתוח הכפרי, מתפתחים יותר ויותר אזורי תיירות חקלאית וכפרית המהווים מנוף לצמיחה כלכלית ומשרד החקלאות הישראלי מסייע בהענקת כלים לפיתוח חיובי זה".