הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נזקי הטבע למדגה ב-5 השנים האחרונות: כ-21 מליון ש''ח


שנהייה לראש ולא לזנב – קנט מחדשת את ביטוח המדגה לשנת 2010 ומשפרת את תנאי הביטוח המגדלים. דודי גינזבורג, מנכ"ל קנט: בשנים האחרונות מתבסס ביטוח המדגה על פוטנציאל יבול בכל בריכה. השנה הוזלנו את דמי הביטוח ופישטנו את השיטה. היקף נזקי הטבע למדגה ב-5 השנים האחרונות: כ-21 מליון ש"ח

מערכת פורטל החקלאות  25-7-2010


עונת החגים קרבה ולקראתה מחדשת חברת הביטוח קנט את ההרשמה לביטוח המדגה לשנת 2010. השנה, כחלק מהשאיפה להעניק למגדלי הדגים הגנה וכלי ביטוח איכותיים יותר, החליטו בקנט להוזיל את דמי הביטוח ולפשט את השיטה. השינוי עתיד לאפשר למגדלים הבנה טובה יותר של חישוב דמי הביטוח והפיצויים.

חמש השנים האחרונות לא היו פשוטות למגדלי הדגים. מבדיקה שערכה קנט לרגל חידוש ביטוחי המדגה לשנת 2010, עולה כי עיקר הנזקים היו מתמותות של אמנונים בתקופת החורף שעליהם שילמה קנט סכום של כ- 11.5 מיליון ₪. פיצוי נוסף של 10 מיליון ₪ הועבר למגדלים כתוצאה ממחלות ועוד סיכונים מבוטחים שנגרמו לדגים. סוגי הדגים שנפגעו הם דגי המאכל המסורתיים ובכללם: אמנון, קרפיון ובורי ודגי המאכל האיכותיים, בכללם: באס, לברק ודניס. בסה"כ שילמה החברה למגדלים כ- 21 מיליון ₪ עבור נזקי הטבע שנגרמו לענף ב-5 השנים האחרונות.

לדברי דודי גינזבורג, מנכ"ל קנט: "בשנים האחרונות שינתה קנט את תנאי הביטוח למגדלי הדגים בצורה משמעותית. מתוך השאיפה להעניק למגדלים כלי ביטוח איכותיים יותר, הביטוח הפך מבוסס על פוטנציאל יבול בכל בריכה ולא על נתוני שיווק או נתוני מלאי. כמו כן, השנה החלטנו גם להוזיל את דמי הביטוח הממוצעים (בשיעור של בין 10% ל– 20%). מנגנון הביטוח הנוכחי של קנט הוכיח את יעילותו הכלכלית והחברתית ונחיצותו המקצועית לחקלאים. הביטוח בקנט משמש כלי לשמירת היציבות העסקית של החקלאים ולכן חשיבותו הרבה".

חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם 14 ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים. לחברה למעלה מ – 17,000 מבוטחים והיא נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים.