הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


גידול של 33.7% ביצוא התעשייה הקיבוצית במחצית 2010


הגידול ביצוא הובל על ידי ענף הפלסטיק שמהווה כיום 61% מכלל היצוא הישיר של מפעלי התעשייה הקיבוצית. גם ענף המתכת נהנה מעלייה של 12.9% ביצוא, בעיקר ברבעון השני של השנה ואילו ענף המזון סבל מירידה של 3.6% בהשוואה למחצית 2009

מערכת פורטל החקלאות  25-7-2010


יצוא התעשייה הקיבוצית הסתכם במחצית שנת 2010 בסך של 1.69 מיליארד דולר, שהם 6.4 מיליארד שקל, גידול של 33.7% לעומת מחצית 2009. נתוני הסיכום מופיעים בדו"ח שערכה מנהלת המחלקה הכלכלית באיגוד התעשייה הקיבוצית, שלומית ארבל.

הגידול ביצוא הובל על ידי ענף הפלסטיק שמהווה כיום 61% מכלל היצוא הישיר של מפעלי התעשייה הקיבוצית. חלק נכבד מהעליה ביצוא מיוחס להשלמת מלאים של חברות ברחבי העולם שירדו במהלך 2009 לרמה מינימלית וכן לתחילת ההתאוששות הכלכלית לעומת המצב אשתקד. גם ענף המתכת נהנה מעלייה של 12.9% ביצוא, בעיקר ברבעון השני של השנה ואילו ענף המזון סבל מירידה של 3.6% בהשוואה למחצית 2009.

מבין מפעלי התעשייה הקיבוצית בולט במיוחד פלסן מקיבוץ סאסא המתמחה בפתרונות למיגון כלי רכב ורשם גידול חד ביצוא במחצית 2010.

מנהל המחלקה ליצוא באיגוד, עמוס שלו, מסר שלמרות העליה ביצוא עדיין מוקדם מאוד לשמוח מאחר והיצוא לא הצליח לחזור להיקף שהיה במחצית 2008 טרם פרוץ המשבר העולמי. בנוסף הושפעו היצואנים לרעה מהשינויים בשערי המטבעות ובעיקר הירידה באירו ששחקה את הרווחיות.

לדברי שלו, המסקנה מהנתונים ומניתוח תמונת המצב העולמית היא שחוסר הודאות עלול להמשך. היצואנים לא יכולים להתבסס כבעבר על ארה"ב ואירופה וחייבים למצוא שווקי יעד חדשים בדרום אמריקה, אסיה, המזרח הרחוק, רוסיה ועוד.

דו"ח מפורט על יצוא התעשייה הקיבוצית מתפרסם באתר: www.kia.co.il