הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חשש לכניסת נחילי ארבה מכיוון ירדן לשטחי ישראל


ממשרד החקלאות נמסר כי פרטים בודדים של ארבה נצפו הבוקר ביישובים בערבה התיכונה. צוותים של המשרד נערכים לקראת אירוע מתמשך, במידה ונחילים גדולים יכנסו לשטחי ישראל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-05-2019


Responsive
להקת ארבה המדבר שנכנסה לישראל במהלך חודש נובמבר 2004, צילום: ויקיפדיה

פרטים בודדים של ארבה נצפו הבוקר (ב') ביישובים בערבה התיכונה. צוותי השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות נמצאים במקום ומטפלים באירוע.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

ממשרד החקלאות נמסר, כי המשרד נערך מבעוד מועד לשימוש בחומרי הדברה ידידותיים, שאינם מסכנים את בני האדם, וכמו כן נערך לוגיסטית ומקצועית לקראת אירוע מתמשך מסוג זה.

כזכור, הפעם האחרונה שנחילי ארבה נכנסו לישראל הייתה בשנת 2013, כאשר משרד החקלאות עקב אחר תנועתן וכניסתן של הלהקות מאילת ועד הערבה. במהלך הטיפול בתופעה ועד לסיומה, פעלו צוותי המשרד לניטור השטחים ולריסוס מהקרקע ומהאוויר מידי יום, מסביב לשעון, וזו לא הותירה נזקים ממשיים בחקלאות המקומית.

ארבה המדבר הוא מזיק חקלאי בולט לצמחים, אך אינו מזיק לבני אדם ובעלי חיים. שכיחותו בשטחי המדינה תלוי, בין היתר: במזג אויר, בגודלן של להקות הארבה מהירות נדידתן. תפוצתו נרחבת, קרוב ל- 30 מיליון קמ"ר ב-60 מדינות. הארבה ניזון ממגוון רחב ביותר של מיני צמחים, וכן מעלים, פרחים, פירות, זרעים וקליפות עצים.