הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט מחדשת את ביטוח פרחי הנוי


במסגרת הפוליסה המתחדשת תחושב השתתפות העצמית של החקלאים כך שתעמוד על 5% מכמות צמחי הנוי בפועל או מכמות צמחי הנוי המבוטחת בשטח הניזוק. החישוב יבוצע באופן מצטבר פעם אחת לעונה. ב-5 השנים האחרונות פיצתה קנט את מגדלי הפרחים בכ-65 מליון ₪

מערכת פורטל החקלאות  28-7-2010


בימים אלה החלה קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, בהרשמה לביטוח צמחי הנוי לשנת 2010. המגדלים יוכלו לקבל הנחה בגובה 5% על דמי הביטוח נטו בהרשמה עד סוף חודש אוגוסט ואף לקבל את פוליסת הביטוח באמצעות הדואר האלקטרוני כחלק משיפור השירות שמבצעת החברה ללקוחותיה.

במסגרת הביטוח השנה יוכלו המגדלים לבחור בין שני מסלולי ביטוח, המסלול הראשון כולל שלוש רמות ביטוח, הנבדלות זו מזו בדמי הביטוח ובסכומי השיפוי , ביניהן יכול המגדל לבחור: רמה ג', משקפת את המחיר הממוצע בבורסות הפרחים בשנתיים האחרונות בניכוי הוצאות נחסכות, רמה ב' מהווה 75% מהמחיר ואילו רמה א', משקפת 50% ממחיר זה.

במסלול זה סכומי הפיצוי הבסיסים ידועים מראש וקבועים לאורך כל תקופת הביטוח. הביטוח יתבסס על מחיר מרבי קבוע מראש בשקלים, (למעט במספר גידולים בהם סכום הפיצוי משתנה בהתאם לתקופות הנזק).

המסלול השני המיועד לגידולי ארליה, גיפסנית, מגינית, סולידגו, פיטוספורום ופלוקס בבית צמיחה ובבית רשת וכן רוסקוס בבית רשת, מאפשר ביטוח לפי מחירי הבורסה.

במסגרת הפוליסה המתחדשת תחושב השתתפות העצמית של החקלאים כך שתעמוד על 5% מכמות צמחי הנוי בפועל או מכמות צמחי הנוי המבוטחת בשטח הניזוק. החישוב שיבוצע באופן מצטבר פעם אחת לעונה, יאפשר במקרה של מספר נזקים במהלך העונה, להשתתפות עצמית אחת בלבד מסך הנזק הכולל.

לדברי דודי גינזבורג, מנכ"ל קנט, "מדי שנה אנו עדים מחדש לחשיבותו הקריטית של הכיסוי הביטוחי המקיף. השנה, כמו בכל שנה, החברה ממשיכה לפעול לשיפור הפוליסה והתנאים המוענקים למגדלים".

כזכור רק לפני שנתיים, בקרה הקשה שאירעה בשנת 2008, פיצתה קנט את מבוטחי הפרחים בסכום כולל של כ-50 מיליון ₪. בסה"כ, בחמש השנים האחרונות פיצתה קנט את מגדלי הפרחים בסכום של למעלה מ-65 מליון ₪ על נזקי קרה, ברד, שיטפון וחום.