הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אורג-ניר - מטוס הריסוס האורגני הראשון בישראל


המטוס היחודי ייתן מענה רחב לחקלאים וליצואנים העוסקים בחקלאות אורגנית. דיויד גולן, מנכ"ל כים-ניר: "לאור המגמה האורגנית הבינלאומית ומתוך רצון לתת מענה לעוסקים בחקלאות אורגנית, החליטה החברה להכשיר מטוס אורגני ייעודי" כים-ניר תכשיר גם אזור תפעול סטרילי במנחת, אשר יאפשר טיפול נפרד במטוס

מערכת פורטל החקלאות הישראלי  2-8-2010


הכירו את אורג-ניר - מטוס הריסוס האורגני הראשון של חברת כים-ניר, המתמחה בריסוס מוטס. מדובר במטוס ייעודי מדגם Thrush אשר ישמש לריסוס אורגני בלבד. עד כה לא פעל בישראל ובעולם מטוס אורגני יעודי. על פי ההערכות, בהתאמת המטוס לריסוס אורגני הושקעו כ-4 מיליון שקלים.

המטוס האורגני, העומד בסטנדרטים בינלאומיים בתחום זה, ייתן מענה רחב לחקלאים וליצואנים העוסקים בחקלאות אורגנית.

על פי הערכות, שוק התוצרת האורגנית בישראל מוערך בכמה עשרות מיליוני שקלים, ונמצא במגמת גידול מתמשכת, זאת כחלק מהמגמה האורגנית הבינלאומית להגברת הבריאות החקלאית והסביבתית. המגדלים האורגניים נדרשו בשנה האחרונה להשקיע יותר ויותר בהפרדה מוחלטת בכל שלבי הגידול של התוצרת החקלאית האורגנית.

דיויד גולן, מנכ"ל כים-ניר, מציין כי לאור המגמה האורגנית הבינלאומית ומתוך רצון לתת מענה לעוסקים בחקלאות אורגנית, החליטה החברה להכשיר מטוס אורגני ייעודי. עוד מציין גולן, כי החברה תכשיר גם אזור תפעול סטרילי במנחת, אשר יאפשר טיפול נפרד במטוס האורגני.

כים-ניר פעילה בישראל משנת 1949 ופועלת בשלשה תחומים עיקריים: ריסוס, מסוקים וטיסות פרטיות. לאחרונה השיקה החברה את CNairways המרכזת את תחום הטיסות הפרטיות בישראל.