הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מנכ''ל ארגון מגדלי הפירות לשר החקלאות: המשכיות ענף החקלאות הוא אינטרס לאומי אסטרטגי


בכל יום יוצאים עוד ועוד חקלאים ממעגלי היצור בשל הקשיים וחוסר הביטחון הכלכלי בענף, ובמהלך חמש השנים האחרונות מספר החקלאים בישראל יורד בשיעור של 1,000 בשנה. ''סגירת משקים חקלאיים ונטישת קרקעות הם בכיה לדורות שכן עלינו לזכור, כי משק חקלאי שנסגר לא ייפתח עוד''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-02-2020



שר החקלאות צחי הנגבי ומנכ''ל ארגון מגדלי הפירות בישראל ירון בלחסן, צילום: ארגון מגדלי הפירות

במפגש שהתקיים במסגרת סיור מקצועי שערך שר החקלאות צחי הנגבי במועצה אזורית מרום הגליל, פנה אליו  ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, וביקש ממנו לפעול בדחיפות להסדרת הנושאים שאיתם מתמודדים ענף החקלאות והחקלאים, המיישבים את גבולות המדינה, שומרים ומעבדים את אדמות הלאום.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

"מדינת ישראל מסבסדת חקלאות בצורה עקיפה ובשיעור נמוך בהרבה מהנהוג בארצות בהן אנחנו מתחרים בשווקי המזון'' אמר בלחסן. ''כתוצאה מכך נוצר אי-שוויון הזדמנויות הפוגע ביכולת התחרות והקיום של החקלאים. כאשר מייבאים תוצרת זולה מעזה וטורקיה פוגעים בחקלאי הישראלי ואף בצרכן המקבל סחורה שאינו יודע מה מוצאה. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, במהלך חמש השנים האחרונות מספר החקלאים הישראלים יורד בשיעור של 1,000 חקלאים בשנה. בכל יום יוצאים עוד ועוד חקלאים ממעגלי היצור בשל הקשיים וחוסר הביטחון הכלכלי בענף. סגירת משקים חקלאיים ונטישת קרקעות הם בכייה לדורות שכן עלינו לזכור, כי משק חקלאי שנסגר לא ייפתח עוד''.

''אנחנו בארגון מגדלי הפירות הצבנו בראש סדר העדיפויות שלנו את סוגיית המשכיות החקלאות בישראל ושילוב הדור הצעיר בענף באמצעות מחקר, חדשנות, טכנולוגיות מתקדמות ושיתופי פעולה עם חברות סטארט אפ ופוּד-טק ישראליות להצעדת הענף לעבר העתיד. אסור לממשלת ישראל לשכוח כי עלינו להיות מסוגלים לייצר תוצרת חקלאית ומזון הן בשגרה והן בחירום, זאת ללא תלות בחסדי מדינות אחרות בזמן מלחמה, מגפה או אמברגו. ביטחון המזון הנו הכרח קיומי ואינטרס לאומי אסטרטגי ולכן יש להבטיח המשך חקלאות ותעשייה חקלאית בת-קיימא בישראל". אמר בלחסן.

בלחסן הדגיש גם בפני השר את תרומתה החשובה של מועצת הצמחים המשמשת כגוף מקצועי המייצג את טובתם של החקלאים וענף הפירות בכלל. הנגבי חיזק את הדברים באומרו, כי אין כל כוונה לשנות מדיניות המשרד בעניינה של מועצת הצמחים.

נושאים נוספים שנידונו במהלך השיחה, היו הגדלת מכסות העובדים הזרים ונחיצותם לענף החקלאות, בחינת עלויות וטיפול בעיוותים בתחשיבי הקצאות במספר גידולים בענף, השפעת עצירת ייצוא התוצרת החקלאית הישראלית לעזה והגדה על המגדלים הישראלים במסגרת מלחמת הסחר של המדינה ברשות הפלסטינית ועוד.

לדברי בלחסן, השר גילה רגישות רבה, אכפתיות ורצון לסייע, למרות קוצר הזמן הנותר לכהונת הממשלה. בסיום הפגישה הזמין בלחסן את שר החקלאות לוועידת ארגון מגדלי הפירות 2020 שתתקיים ב- 23 במרץ במרכז מירב בחוף הכרמל, בשיתוף "יוזמה לאומית" של אראל מרגלית וראשי ארגוני המגדלים, נציגי קהילת הפוד טק בישראל, חקלאים וחוקרים מרחבי הארץ ועוד רבים אחרים. במסגרת הוועידה, המתקיימת מדי ארבע שנים, יוצגו החידושים בענף ויעסקו בנושאים הקריטיים הנמצאים בראש סדר היום של ענף הפירות בישראל.

פורסם בחדשות