הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סוכלה הברחת מוצרי חלב מצריים מהרשות הפלסטינית לישראל


כ- 500 ק''ג מוצרי חלב שהגיעו מהרשות הפלסטינית ויוצרו במצרים נתפסו במעבר המנהרות סמוך לבית לחם. מצרים אינה מאושרת לייבוא של מוצרי חלב לישראל עקב רמת סניטציה ירודה ומקרי תחלואה רבים. המשאית נשאה מדבקות מזויפות של חברת 'שטראוס' ונהגה, תושב מזרח ירושלים, נעצר

שלומית קידר, פורטל החקלאות  9-8-2010


מסתבר שהמנהרות ממצרים לרשות הפלסטינית משמשות גם כצינור להברחות של מוצרי גבינה. אמש (ראשון) הוזעק מנהל מרחב דרום ביחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) של משרד החקלאות אל מעבר המנהרות סמוך לבית לחם, בעקבות תפיסה של משאית עמוסה בגבינות, שהייתה בדרכה לשיווק בחנויות לממכר מזון בירושלים. התפיסה בוצעה בשיתוף פעולה עם שוטרי המשטרה הצבאית ומג"ב, והיא מנעה סכנה ממשית לפגיעה בבריאות הציבור.

המשאית שנתפסה נראתה תמימה למראה, כשהיא נושאת עליה מדבקות של חברת "שטראוס", שלטענת הנהג הוא שימש כמפיץ שלה באזור חברון. מבירור עם חברת "שטראוס" הובהר כי למשאית ולהברחה אין כל קשר עם החברה וכי מדובר במעשה התחזות. פקחי היחידה עצרו את המשאית וכשביקשו לפתוח אותה, טען בפניהם הנהג כי היא ריקה לחלוטין. כאשר התעקשו הפקחים ופתחו את המשאית, מצאו בה כאמור ארגזים רבים מלאים במוצרי חלב.

עם פתיחת תא המטען של המשאית נמצאו כ- 400 ארגזי פלסטיק ריקים שמטרתם הייתה להטעות את הפקחים ולגרום להם לחשוב שאין כל תכולה במשאית. מאחורי הארגזים הריקים הוחבאו כ- 90 קרטונים מלאים במוצרי גבינות, אשר המדבקות שעליהם מעידות כי חלקם יוצרו במצרים, מדינה שלה אין כל אישור לייבוא מוצרי חלב לתוך ישראל.

נהג המשאית, תושב מזרח ירושלים בשנות ה- 40 לחייו, נעצר לחקירה ומוצרי הגבינה הושמדו בהוראת רופא וטרינר. המשאית נתפסה לצורכי חקירה וחיטוי.

רואי קליגר, מנהל יחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות: "חשוב לזכור כי חל איסור מוחלט על העברת מוצרים מן החי מהאוטונומיה עקב חשש לבריאות הציבור. במשרד מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש מוצרי חלב במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף".