הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עליה בפעילות נגיף קדחת הנילוס המערבי


המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות קוראים לציבור להגביר פעולות מניעה להפחתת מפגעי יתושים בעקבות עליה בפעילות נגיף קדחת הנילוס המערבי

מערכת פורטל החקלאות  10-8-2010


המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות קוראים לציבור להגביר את פעילותו להפחתת מפגעי יתושים, בדגש על פעולות מניעה שיצמצמו את הצורך בשימוש נרחב של חומרי הדברה.

פעולות אפשריות למניעת מפגעי יתושים:
ייבוש מקווי מים עומדים.
הימנעות מהשקיית ייתר בגינות.
ריקון המים מאגרטלים ומעמדים לעציצים בחצרות.
הודעה לרשות המקומית על כל מפגע יתושים בשטח ציבורי.
נקיטת אמצעי התגוננות אישית, כגון: מריחת תכשירים דוחי יתושים, פיזור תכשירים דוחי יתושים בחלל, שימוש במאווררים והתקנת רשתות בחלונות.

בעת האחרונה דווחו לאגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, 24 מקרים מאובחנים ו 6 מקרים משוערים של קדחת מערב הנילוס. מדובר בעליה מוקדמת מהרגיל בפעילות הנגיף ובתחלואה. בתקופות מקבילות בשנים קודמות התקבלו באגף לאפידמיולוגיה דיווחים על 13-6 מקרים. דווח על פטירה אחת של חולה בת 87, שסבלה ממחלות רקע (מחלות קרדיו-ווסקולריות ומחלות מטבוליות).

מרבית המקרים של הידבקות במחלה דווחו ממחוז מרכז וממחוז תל אביב, ומקרים בודדים - ממחוז חיפה ומחוז דרום.

היתושים הנושאים את נגיף קדחת מערב הנילוס נפוצים בכל הארץ. יש לציין כי אוכלוסיות עם מערכת חיסון חלשה כגון - מבוגרים, חולים וילדים קטנים, חשופות יותר למחלה.

בישראל מופעל מערך משותף למשרד להגנת הסביבה ולמשרד הבריאות לאיתור תפוצת הנגיף ולפעול להפחתת התחלואה מקדחת הנילוס המערבי בישראל.