הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משטרת הסמים: חיישנים חקלאיים יזהו גידולי קנביס


טכנולוגיה המשמשת בשגרה לבחינת כמות המים הנדרשת לצמח, תשמש כעת את המשטרה באיתור גידולי סמים. צורתם המיוחדת של עלי הקנביס מאפשרת לזהות אותם בקלות באמצעות חישה מרחוק

משרד החקלאות ופיתוח הכפר  11-8-2010


מגדלי קנביס, זו ידיעה שכדאי לכם לקרוא - מחקר מיוחד שביצעו החוקרים ד"ר נפתלי גולדשלגר ממשרד החקלאות ופרופ' אייל בן דור מאוניברסיטת תל אביב, המתבסס על עבודת גמר של אילן עזריה וממומן על ידי הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול, מהווה פריצת דרך באיתור גידולי סמים. לאור דיווחים על עלייה מתמדת בשימוש בסמים, נדרשים משאבים רבים יותר ומשוכללים יותר לאיתורם. כעת, בזכות המחקר החדש, יצטרפו חיישנים, המשמשים בשגרה לביצוע חקלאות מדייקת, לשירות המשטרה והגופים הפועלים נגד סמים.

המחקר התמקד בפיתוח יכולת לאתר את צמח הקנביס מרחוק. הקנביס משמש להכנת חשיש ומריחואנה וניתן לגדלו בקלות בחצרות בתים ואפילו על אדן החלון. על מנת לאתר גידולים אלו, נכנסים "החיישנים החקלאיים" לפעולה. במהלך המחקר ביצעו החוקרים ניסויים של צילום הקרקע ממרחק, בטכנולוגיה מתקדמת הנקראת חישה מרחוק. הם מצאו כי כאשר מצלמים את הקרקע מהאוויר מגובה של כ- 500 מטר, ניתן לזהות אפילו אדנית אחת של צמחים, המונחת על הקרקע.

הניסויים שנערכו במהלך המחקר מלמדים כי קיימת שונות גדולה בין צורת עלי הקנביס ביחס לצמחים אחרים, באופן שבו הם מזוהים בצילום המיוחד של חישה מרחוק.

לאור זאת, מסבירים החוקרים כי המחקר מתווה דרך מבוססת ופשוטה לאיתור צמחי קנביס בצורה נוחה ומדויקת, וכי שיטה זו יכולה לשמש ככלי יישומי בידי רשויות החוק.