הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עם ישראל יצרוך 1,500 טון דבש בחגי תשרי


על פי נתוני מועצת הדבש, לא צפוי השנה גידול בצריכת הדבש בראש השנה לעומת השנה שעברה. שנת תש''ע תסתיים בייצור של כ- 2,800 טון דבש ומהווה שנה חלשה בהיקף הייצור על רקע החורף החם ומיעוט המשקעים שפגע בהיקפי הפריחה הקיצית וכן על רקע צמצום היקפי שטחי הכותנה בישראל

מערכת פורטל החקלאות הישראלי  17-8-2010


על פי נתוני מועצת הדבש, עם ישראל ירכוש לקראת חגי תשרי 1500 טון דבש. לדברי הרצל אבידור, מנכ"ל מועצת הדבש, לא צפוי השנה גידול בצריכת הדבש בראש השנה לעומת שנה שעברה. "אנו ערים לאחרונה למגמה מעניינת של צריכת דבש זני, והתאמה של זני הדבש לשימושים שונים, ומגלים בקרב הצרכנים עניין לסוגי דבש ייחודיים, כדוגמת: דבש אקליפטוס, דבש אשל, דבש קורנית, דבש זעתר, דבש שיזף ועוד, הנרכשים ישירות אצל היצרנים ובמכוורות הבוטיק, בנוסף לרכישה ברשתות השיווק ובחנויות" כך אומר הרצל אבידור.

בענף פועלים 3 משווקי דבש גדולים ועוד כ-30 בינוניים וקטנים. חלק מהדבש המוצע למכירה מסומן בתו האיכות שיזמה מועצת הדבש, מה שמבטיח לצרכן שהוא מקבל מוצר טבעי, איכותי, טהור ומבוקר. שנת תש"ע תסתיים בייצור של כ- 2,800 טון דבש ומהווה שנה חלשה בהיקף הייצור על רקע החורף החם ומיעוט המשקעים שפגע בהיקפי הפריחה הקיצית וכן על רקע צמצום היקפי שטחי הכותנה בישראל. בסיוע קק"ל נוטעים הדבוראים כ-100,000 שמחי צוף להרחבת פוטנציאל הצוף.

השימוש בדבש יכול להיות שונה ומגוון, יש כאלה שיעשו בו שימוש מסיבות בריאות ולטיפול בהצטננות ובמחלות חורף. עקב שימושים אלה, הביקוש לדבש גדל בתקופות הסתיו והחורף.

במגזר הרוסי עיקר השימוש הוא להמתקת תה ולבישול, בעיקר ע"י מבוגרים. במגזר החרדי משתמשים בדבש בעיקר כממרח לילדים, מעבר לשימוש הרב בתקופת החגים, לטבילת תפוחים ולאפיית עוגות דבש.

מספרים מתוקים.... מטעם מועצת הדבש
בשנת תש"ע יוצרו בארץ 2,800 טון דבש
הישראלים יצרכו בחגי תשרי 1,500 טון דבש
קיימים למעלה מ-20 זני דבש שונים, ביניהם אבוקדו, אקליפטוס, דרדר, מרווה וקורנית, זעתר, בצל ועוד.
בארץ פועלים 500 דבוראים מכל מגזרי האוכלוסיה – דרוזים, מוסלמים, צ'רקסים ויהודים.
כ-40 מכוורות בארץ מסמנות את הדבש שלהן בתו איכות מטעם מועצת הדבש.
100 גר' דבש מכיל 304 קלוריות, לעומת סוכר המכיל 400 קלוריות ל-100 גר'.
80% מהדבש הוא הסוכרים, המספקים אנרגיה זמינה לגוף
דבש מוכן לאכילה בן 3,000 שנה נמצא בפירמידות במצרים, ודבש בן 2,000 שנה נמצא במצדה

לקראת ראש השנה, ענף הדבש והמכוורות פותחים דלת לעולמם המרתק של הדבוראים ויצרני הדבש.
פסטיבל הדבש השביעי
יתקיים במהלך שני סופי שבוע לקראת ראש השנה, עם מגוון פעילויות לילדים ולמשפחה בנושא הדבש