הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


דבש אורגני לראש השנה


בשורה ממכוורת עמק חפר לשוחרי הבריאות: דבש אורגני בכמות מוגבלת לראש השנה. הדבש האורגני של עמק חפר ישווק ברשתות וחנויות הטבע

שלומית קידר, פורטל החקלאות  22-8-2010


מכוורת עמק חפר, המכוורת השניה בגודלה בישראל, משווקת לקראת ראש השנה כמות מוגבלת של דבש אורגני. הדבש האורגני קשה לייצור כי הוא מחייב מיקום כוורות במרחק ממטעים או שדות של חקלאות מתועשת וגורמי זיהום אחרים על מנת למנוע אפשרות של כניסת חומרים אסורים לתוך הדבש.

רדיית הצוף של הדבורים האורגניות מבוססת על פרחי בר המצויים בטבע. השילוב בין מספר רב של צמחים בהרכבים שונים מבטיח עושר של מינרלים וחומרים מזינים.

הדבורים שמספקות את הדבש האורגני זוכות לטיפול מיוחד על פי כללי הגידול האורגני. תהליך רדיית הדבש והטיפול בו בהמשך נעשים על פי הדרישות המחמירות.

הדבש האורגני של עמק חפר ישווק בכמות מוגבלת ברשתות וחנויות הטבע ובהם "עדן טבע מרקט", "ניצן הדובדבן" ועוד. הדבש בפיקוח של "אגריאור", הארגון לחקלאות ביולוגית – אורגנית ומכון התקנים.

מכוורת עמק חפר היא אגודה חקלאית שיתופית של חקלאים מאזור עמק חפר, חוף הכרמל, רמת מנשה ועמק יזרעאל. המכוורת פועלת עם מנהלה ומנגנון שיווק מצומצם כדי לקצר ככל האפשר את המסלול מהדבוראי לצרכן.

המכוורת משווקת כ-25% מכמות הדבש בארץ באופן ישיר במותג "עמק חפר" וכן בייצור עבור רשתות שיווק וגורמים מוסדיים.