הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נפתחה עונת האבוקדו


היבול הצפוי השנה נאמד ב-85,000 אלף טון, מתוכם כ-50,000 טון המיועדים ליצוא. השנה חל גידול של כ-15% ביבול לעומת השנה שעברה. האבוקדו הנו אחד הפירות המובילים את יצוא הפירות מישראל לאירופה

מועצת הצמחים  24-8-2010


עונת שיווק האבוקדו נפתחת בימים אלה, וכבר ניתן לראות את הפירות הראשונים והאיכותיים על המדפים. העונה תחל עם זני קיץ ובראשם זן ה"גליל" המאופיין בצוואר ארוך וקליפה דקה ומבריקה. כחודש אחרי, יגיעו לשווקים הזנים העיקריים - אטינגר, פינקרטון, פוארטה והאס ותואמיו.

היבול הצפוי השנה נאמד ב-85,000 אלף טון ומתוכם כ-50.000 ליצוא. סך שטח האבוקדו הנטוע בארץ הוא 55.000 אלף דונם ועוד כ-10.000 דונם שטחים צעירים שיניבו בשנים הקרובות.

במועצת הצמחים מדווחים כי השנה חל גידול של
כ-15% ביבול לעומת השנה הקודמת, אשר נובע מכניסה לניבה של מטעים צעירים אשר נפגעו בקרה של 2008 והשנה נותנים יבולים של 1.5 טון.

פרי האבוקדו הנו אחד הפירות המובילים את יצוא הפירות מישראל לאירופה. ענף הפירות במועצת הצמחים פועל על מנת להמשיך ולשמור על מגוון זני אבוקדו - מגוון שלא קיים אצל מרבית יצרניות האבוקדו בעולם, וזאת במטרה להאריך את עונת השיווק ולאפשר לצרכנים בחירה של צורות וטעמים שונים. כמו כן, הענף עוסק כבר מספר שבועות בבדיקות הבשלה ומניעת קטיף מוקדם, על מנת לשמור על איכות הפרי המגיע למדפים.

מועצת הצמחים בראשות המנכ"ל צבי אלון הוקמה בשנת 2004 ומורכבת משלוש מועצות ייצור שהיו עצמאיות בעבר: מועצת הפירות, מועצת הירקות ומועצת פרי ההדר, והיא מועצה סטטוטורית הפועלת על-פי חוק ומורכבת מנציגי ממשלה ונציגי ציבור.

המועצה פועלת במספר מישורים ובהם: מחקר חקלאי ומחקר שווקים, עידוד ופיתוח ענפי החקלאות השונים לרבות שיטות עיבוד והעלאת פריון העבודה, ביטוחים כנגד אסונות טבע, פריסת מערך הדברה ארצי לצמצום מזיקים בחקלאות, וכן פעילות לויסות יעיל של התוצרת החקלאית תוך אספקה סדירה של פירות וירקות לכלל האוכלוסייה במחירים הוגנים הן למגדלים והן לצרכנים.