הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נזקי החום הכבד: חשש ממחסור בפירות וירקות לקראת החגים


נזקים בעשרות מליוני שקלים למגדלי האבטיחים, המלפפונים, המלונים, העגבניות והתבלינים. בשווקים מורגש מחסור בכוסברה, פטרוזיליה וצמחי תבלין נוספים. מזכיר ארגון מגדלי הירקות אומר כי לנזק של שרב מתמשך אין כיסוי ביטוחי, ומבקש את תמיכת משרדי החקלאות והאוצר

שלומית קידר, פורטל החקלאות  29-8-2010


הטמפרטורות בקיץ זה גרמו נזקים כבדים לחקלאות בישראל. ובתקופה הקרובה צפויה ירידה ניכרת בכמויות הירקות בשווקים. כבר עתה מורגש מחסור בכוסברה, בפטרוזיליה ובצמחי תבלין נוספים.

על-פי הערכות מגיעים הנזקים לסדר גודל של עשרות מיליוני ש"ח. בחממות, הטמפרטורות היו אף גבוהות יותר מהשטחים הפתוחים והגיעו ל60-50 מעלות ול-70% לחות בחלק מהאזורים.

מזכיר ארגון מגדלי ירקות, מאיר יפרח, מסביר כי לנזק של שרב מתמשך אין כיסוי ביטוחי, ונזקיו למגדלי הירקות כבדים ביותר.

יפרח מבקש את תמיכת משרדי החקלאות והאוצר וקורא לממשלה להכריז על אסון טבע בנושא זה של שרב מתמשך. "יש לפצות את המגדלים במסגרת כלשהי, אסון טבע או מסגרת אחרת, כדי להציל את מגדלי האבטיחים, המלפפונים, המלונים, העגבניות והתבלינים, בחממות ובשטח פתוח, מנזקים שיתקשו להתאושש מהם". אומר יפרח ומדגיש כי הנזקים הם לא רק לירקות עצמם אלא גם נזקים עתידיים, כמו חוסר חנטה בעגבניות.

בימים אלו, מוסיף מאיר יפרח, סוכם עם קנט, החברה המבטחת את החקלאים בישראל, שלפנים משורת הדין החקלאים ידווחו על נזקיהם, והחברה תתעד את הנזקים שנגרמו עקב החום המתמשך.