הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הושק 'בול המאה' לציון 100 שנות קיבוץ


הבול הושק הבוקר (א') על ידי חברת דואר ישראל והתנועה הקיבוצית. זאב (ולוולה) שור אמר בטקס החגיגי: ''בשנת המאה להקמת הקיבוץ הראשון- דגניה, ראינו חשיבות בהוצאת בול חגיגי, כהכרה ממלכתית בחשיבותם של הקיבוצים להקמת מדינת ישראל ולביסוסה.''

מערכת פורטל החקלאות  29-8-2010


"בול המאה" לציון מאה שנות קיבוץ, בעיצובו של רונן גולדברג, הושק הבוקר (א') בבית התנועה הקיבוצית בתל-אביב, במהלך ישיבת מזכירות התנועה. הוצאת הבול היא ביוזמת מטה התנועה, ומימושה על ידי השרות הבולאי בחברת הדואר.

בטקס חגיגי בו נחשף הבול, אמר מזכיר התנועה הקיבוצית, זאב (ולוולה) שור: "בשנת המאה להקמת הקיבוץ הראשון- דגניה, ראינו חשיבות בהוצאת בול חגיגי, כהכרה ממלכתית בחשיבותם של הקיבוצים להקמת מדינת ישראל ולביסוסה.

מנכ"ל חברת דואר ישראל, אבי הוכמן, אמר: "אנו גאים להצדיע לתנועה הקיבוצית על מפעל אדיר למען העם והמדינה. הקיבוץ תופעה ייחודית בארץ ובעולם, והוא מהווה קריאת כיוון ערכית עבור כולנו. מפעל הקיבוץ הוא לאין- קץ, הוא דבר חי ונושם, ולא סמל שאבד עליו הקלח.

שוויו של הבול אשר שווק לכל סניפי דואר ישראל ברחבי הארץ הינו 2.5 שקלים. בציור נראים דגל ישראל, תפוז ושיבולים כסמליה של החקלאות המזוהה עם הקיבוצים, גלגל תנופה כמסמל את התעשייה שהתפתחה מאוד בשני העשורים האחרונים בקיבוצים, מגדל מים ושמירה כסמל לימי ראשית הקיבוץ, ושניים עשר מייסדי קיבוץ דגניה - הקיבוץ הראשון - בחוות אום ג'וני.