הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נפתחה חקירה פלילית נגד חברת נמל חיפה


ההחלטה על פתיחת החקירה הפלילית התקבלה לאחר שמפקחי המשרד להגנת הסביבה זיהו לפני כשלושה שבועות מקרה חמור של זיהום הים בנמל בעקבות פריקה רשלנית של מזון לבהמות

מערכת פורטל החקלאות הישראלי  5-9-2010


המשרד להגנת הסביבה פתח בחקירה פלילית נגד חברת נמל חיפה, בעקבות תפעול לקוי של הרציפים בשטח הנמל, אשר גורם לפיזור חומרים שונים בים ולזיהומו. בהזרמות אלו מתבצעות עבירות לכאורה על פי חוקי מניעת זיהום ים ממקורות יבשתיים.

מנכ"ל המשרד, ד"ר יוסי ענבר מוסר כי החקירה נפתחה נגד "האחראים בחברת הנמל לזיהום הים כתוצאה מתפעול רשלני של סוגי המטען המגיע בתפזורת, זאת לאחר שהתרעות ודרישות קודמות מצד גופי המשרד לתיקון הליקויים לא טופלו".

ההחלטה על פתיחת החקירה הפלילית התקבלה לאחר שמפקחי המשרד להגנת הסביבה זיהו לפני כשלושה שבועות מקרה חמור של זיהום הים בנמל בעקבות פריקה רשלנית של מזון לבהמות.

עוד נמסר, כי במספר סיורים שנערכו בעבר על ידי מפקחי המשרד בנמל חיפה, התגלו מפגעים שנגרמו מתפעול לקוי של רציפי הצובר. מדובר בפריקה בלתי נקייה של סוגי מטען המגיע בתפזורת, החל במינרלים כגון גבס, פוספט ואוריאה וכלה בגרעינים מסוגים שונים. בעבר, קבלה הנהלת הנמל התרעות בנושא ודרישה לתיקון הליקויים, ובמקרה אחד אף זומנה לשימוע במשרדי אגף ים וחופים שבחיפה.

"לא ניתן לזיהום הים בנמל חיפה להימשך, ונוביל קו נוקשה כדי לשמור על מימי הים נקיים", אומר מנכ''ל המשרד דר' ענבר