הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


התעשייה הקיבוצית בחו''ל - מכירות שיא בשווי 6 מיליארד שקל


שנת שיא לחברות הבת של התעשייה הקיבוצית בחו''ל עם מכירות של 6 מיליארד שקל. מתחילת השנה נפתחו שבעה מפעלים חדשים של חברות קיבוציות בארה''ב, ספרד וסין

מערכת פורטל החקלאות הישראלי  6-9-2010


התעשייה הקיבוצית ממשיכה את מגמת הרחבת הפעילות באמצעות חברות בת בחו"ל.

מנתונים שפורסמו בכנס שערך איגוד התעשייה הקיבוצית בנושא הפעילות בחו"ל עולה שהיקף המכירות הגיע השנה לשיא ומסתכם ב-6 מיליארד שקל, שהם כ-20% מהמחזור הכספי של התעשייה הקיבוצית. מתחילת השנה הוקמו ונקנו שבעה מפעלים חדשים בארה"ב, ספרד וסין ומספר חברות הבת הפועלות בחו"ל הגיע ל-60.

לצורך השוואה בשנת 1999 פעלו בחו"ל רק 10 חברות בת, כשהאומדן מפעילות חו"ל הסתכם ב 750 מיליון שקל.

עמוס רבין, מנכ"ל איגוד התעשיה הקיבוצית, אמר שפיתוח השווקים בחו"ל הוא המפתח להמשך הצמיחה של התעשייה הקיבוצית. האיגוד מייחס חשיבות גדולה לפעילות החברות בחו"ל ולכן ערך את הכנס בנושא.

בכנס דנו מנהלים מהתעשייה הקיבוצית בבעיות בניהול מרחוק, בבעיות שבניהול התפעול ובהיבטים משפטיים בהקמת חברה או קו ייצור בחו"ל. במפגש סיפרו מניסיונם מנכל ברמד, יהודה בכר, ואילן שוורץ, סמנכ"ל תפעול של פלסן סאסא, ועוד. כמו כן נשאו דברים גיורא ינאי, המשמש דירקטור בחברות רבות ועורכי הדין מני ברויד ועפר גלוזמן.

עמוס שלו מוסיף שניהול פעילות בינלאומית היא משימה מורכבת ומחייבת ידע עסקי אודות הפעילות במדינות השונות, בחירה מושכלת של שווקי יעד, אופן הכניסה לפעילות או הרחבתה, תחזוקה שוטפת של הפעילות ויצירת מנגנונים מתאימים של פיקוח ובקרה.
המפגש העניק למנהלים כלים להתמודדות עם שיווק בחו"ל, מידע על יציאה וכניסה לשווקים חדשים והתקשרות עם סוכנים, מפיצים או זכיינים מקומיים.